مدیر خانه مطبوعات استان قم؛
‌مدیر خانه مطبوعات استان قم، با بیان این که عکاسان خبری استان قم از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار هستند، گفت: با نگاه به رویدادهای خبری که در کشور رخ می‌دهد، عکاسان قمی به ویژه در موضوع‌های آیینی و مذهبی بروز، ظهور و کُنشگری مطلوبی را ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 30 September 2023

به گزارش تابناک قم، فخرالدین یوسف‌پور در حاشیه بازدید از نخستین «نمایشگاه عکس آتشواره» به مناسبت ۷ مهر روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه و ویژگی‌های خاص قم به خصوص در بُعد فرهنگی و مذهبی افزود: عکاسان خبری قم در رویدادهای مذهبی توانسته‌اند، نقش بسزایی ایفا کرده و نمره قابل قبولی کسب کنند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد، به خاطر پر رنگ بودن رویدادهای مذهبی و فرهنگی در این استان، جای رویدادهای اجتماعی و شهری خالی است و اگر به عملکرد کمیته عکاسان خبری خانه مطبوعات استان قم بنگریم، بیش‌تر جشنواره‌ها در بخش‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور خود در چند جشنواره استانی گفت: نگاهی به آثار برگزیده عکاسان خبری در جشنواره‌های گوناگون استان همچون «ابوذر» و «زائران کریمه» نشان می دهد، اکثر آثارِ برگزیده عکاسان خبری در این جشنواره‌ها در موضوعات مذهبی است.

یوسف‌پور تصریح کرد: لازم است عکاسان خبری در بخش‌های اجتماعی، شهری و فرهنگ شهروندی آثار بیش‌تری تولید کنند و رسانه‌ها نیز به انتشار آنان اهتمام جدی‌تری داشته باشند و برای برجسته‌تر شدن این محورها باید جشنواره‌های تخصصی و موضوعی برگزار شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره‌های موضوعی موجب تشویق عکاسان خبری در تولید آثار فاخر در سایر بخش‌ها و نیز باعث بهتر و بیش‌تر دیده شدن آثار آن‌ها می‌شود، مانند اتفاقی که در نمایشگاه عکس «آتشواره» به مناسبت هفته «آتش‌نشانی و ایمنی» رخ داده است.

وی افزود: در این نمایشگاه شاهد یک مجموعه از فعالیت‌های کارکنان زحمتکش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم هستیم و عکاسان خبری به خوبی تلاش‌های شبانه‌روزی آنان را در عرصه‌های مختلف به تصویر کشیده‌اند.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: این اتفاق می‌توانند در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه‌هایی که شهرداری، مدیریت شهری و سایر نهادها در آن زمینه دنبال فرهنگ‌سازی هستند، رخ دهد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی 2 هدف، تولید آثار فاخر و همچنین ایجاد یک جریان در یک موضوع خاص را دنبال می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، از شهرداری قم به خاطر حضور فعالانه در بخش‌های گوناگون فرهنگی از جمله برگزاری نخستین نمایشگاه عکس آتشواره تقدیر کرد و خواستار تداوم این گونه برنامه‌ها و تعامل دوسویه شد.

نمایشگاه عکس آتشواره تا 9 مهر در نگارستان اشراق قم دایر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار