رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: این شهرستان نخستین مرکز اجرای طرح «محله ارتقا دهنده سلامت» در کشور است و به زودی در سایر استان‌ها نیز شاهد اجرای آن خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 30 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «اِدریس خالدی»، اظهار کرد: نیاز به تقویت بهداشت اولیه، طبقه‌بندی بهداشتی و رعایت عدالت در سلامت از جمله اهداف طرح پزشک خانواده در روستاهاست.

وی افزود: حالا پس از موفقیت طرح پزشک خانواده در روستاها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع را با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرها دنبال می‌کند.

خالدی ادامه داد: «جامع، اثربخش و کم هزینه» شعار برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع است.

او بیان کرد: پس از موفقیت این طرح در روستاها نوبت به پوشش جمعیت شهرنشین رسیده و اکنون کنگاور شهر برگزیده اجرای این طرح در استان کرمانشاه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: مراقبان سلامت با مراجعه حضوری به در خانه ها، مردم را به مشارکت در اجرای طرح سلامت خانواده دعوت می‌کنند.

خالدی افزود: در این طرح هر خانوار می‌تواند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت تیم سلامت خود را که متشکل از پزشک، ماما و مراقب سلامت است را مشخص کند.

وی اظهار کرد: هر تیم سلامت سه هزار نفر را پوشش می‌دهد و برای هر نفر یک پرونده سلامت تشکیل خواهد شد.

ارجاع به پزشک متخصص بخش مهم طرح سلامت خانواده است.

مهم‌ترین هدف این طرح در این طرح بیماریابی دیابت، فشارخون و چربی خون و همچنین کنترل نحوه مصرف داروی بیماران پیش از آسیب دیدن کلیه‌ها و دیگر اعضای بدن آنها است.

شهروندان می توانند برای اطلاع و مشارکت در طرح به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت مراجعه کنند.

تعیین مشکلات و مسائل مهم محله، پیگیری و کوشش برای حل آن‌ها از طریق ظرفیت‌های محله به ویژه افراد شاخص و معتمد محلی، تشکل‌های مردمی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد از مسئولیت‌های این شورا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار