شفقنا نوشت: رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه به کارگیری اتباع توسط صاحبان کارخانه و حرف مختلف، تخلف است، گفت: ورود افراد غیر مجاز به کشور باعث افزایش جرم و جنایت می شود چراکه این افراد شناسایی نشدند و در صورتی که جرم و جنایت انجام دهند نمی توان آنها را پیگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 25 September 2023

حسن همتی در خصوص ضرورت ساماندهی اتباع خارجی، اظهار داشت: بنده مخالف ورود اتباع غیر مجاز به کشور هستم و این مساله بیشتر در مورد اتباع غیر مجاز کشور افغانستان مطرح می‌شود؛ با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است، تعداد زیادی از اتباع غیر مجاز، بعد از حضور طالبان و داعش در افغانستان، ورود غیر قانونی به ایران داشتند و در مناطقی از تهران و سایر نقاط کشور سکنی گزیدند.

وی ادامه داد: البته نیروهای امنیتی و انتظامی و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و وزارت کشور پیگیر این مساله هستند ولی ورود و حضور اتباع غیر مجاز احتمال دارد برای کشور ما مشکلات بسیار جدی را به وجود آورد؛ یکی از این مشکلات، تغییر بافت و هویت مناطق است و ممکن است ورود و استقرار آنها در تغییر بافت و هویت، تاثیر منفی بگذارد، مشکل بعدی استفاده این افراد از امکانات عمومی کشور است؛ امروز سهمیه «آرد» شهر تهران با توجه به آمار شهروندان ایرانیِ تهران مشخص می‌شود و اگر تعدادی افراد غیر مجاز وارد شهر شوند، قطعا از این سهمیه استفاده می‌کنند که ضربه بزرگی به جامعه آماری کشور وارد کرده و مردم نمی توانند از این امکانات به نحو شایسته استفاده کنند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه به کارگیری اتباع توسط صاحبان کارخانه و حرف مختلف، تخلف است، گفت: ورود افراد غیر مجاز به کشور باعث افزایش جرم و جنایت می شود چراکه این افراد شناسایی نشدند و در صورتی که جرم و جنایت انجام دهند نمی توان آنها را پیگیری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آمار بیکاری کشور، اظهار کرد: ورود اتباع غیر مجاز به کشور باعث بالارفتن آمار بیکاری جامعه می شود؛ بخشی از این افراد در زمینه های مختلف خصوصا در حوزه خدماتی و هتل‌ها مشغول به کار هستند؛ لذا سبب افزایش آمار بیکاری جوانان ما می شوند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران، صاحبان هتل ها و صاحبان مراکز مختلف، نباید این افراد را به کار بگیرند؛ چراکه اتباع غیر مجاز به معنای اتباع غیر قانونی است و به کار گیری آنها تخلف است.

همتی با اشاره به تاثیر ورود افراد غیر مجاز به کشور در افزایش جرم و جنایت، گفت: در کنار تاثیری که اتباع غیر مجاز در افزایش بیکاری دارند، باید افزایش جرم و جنایت در کشور را هم اضافه کرد چراکه این افراد شناسایی نشدند و در صورتی که جرم و جنایت انجام دهند، نمی توان آنها را پیگیری کرد. من به عنوان رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس، ورود اتباع غیر مجاز را تهدیدی دراز مدتی برای آینده کشور می دانم و اتباع مجاز باید از اتباع غیر مجاز جدا شوند چراکه هیچ قانونی هم برای استقرار این اتباع وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد افراد غیر مجاز افغانستانی در کشور، گفت: آمار این اتباع به حدی زیاد شده که مردم ایران را حساس کرده است؛ من خودم با حضور و استقرار آنها در کشور با توجه به تبعاتی که عنوان کردم مخالف هستم. «قانون» برای همه ما فصل الخطاب است و باید طبق قانون با اتباع غیر مجاز برخورد کنیم و صاحبان کارخانه و حرف مختلف که این اتباع را به کار می‌گیرند، تخلف است و در صورت مشاهده باید از سوی حاکمیت مورد مؤاخذه قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار