مادران، طفلان خود را بر دستان‌شان بالا بردند و از خدا خواستند، فرزندان‌شان همانند شیرخوار کاروان امام حسین برای پایداری اسلام مبارزه کنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 16 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان قائم‌شهر، همایش شیرخوارگان حسینی‌(ع)، به یاد شهید 6 ماهه کربلا و به‌ مناسبت روز جهانی «حضرت علی‌اصغر‌(ع)»، امروز با حضور مادران و فرزندان کوچک آنها برگزار شد‌.
مادران، فرزندان کوچک خود را در آغوش گرفتند و برای شرکت در همایش شیرخوارگان به حسینیه عاشقان ثارالله رفتند تا فرزندان خود را در روز علی‌اصغر بیمه کنند.
مادرانی که سربند یا حضرت علی‌اصغر(ع) و یا امام حسین (ع) بر سر طفلان خود بستند و با پوشیدن لباس سبز به یاد کوچک‌ترین مظلوم کاروان حسینی در همایش شیرخوارگان شرکت کردند.
در نخستین ساعات برگزاری همایش جمعیت بسیاری به حسینیه عاشقان آمدند تا بتوانند در همایش شیرخوارگان شرکت کنند.
در طول همایش، مادران با سپردن دل به نوحه‌ علی‌اصغر خود را جای مادر علی‌اصغر می‌گذاشتند و اشک بی‌امان از چشمانشان جاری می‌شد.
مادران، طفلان خود را در دستان‌شان می‌گرفتند و آنها را همانند امام حسین (ع) که در دشت کربلا از سپاهیان یزید خواست تا جرعه‌ای آب به طفل، علی‌اصغر بدهد؛ بالا بردند و از خدا خواستند، فرزندان‌شان در رکاب امام حسین (ع) برای پایداری اسلام مبارزه کنند.
زمانی که مادران، طفلان خود را در دستان‌شان به سمت آسمان آوردن و با آه و ناله با خدای خود نجوا می‌کردند شور عجیبی به پا شد و همگان اشک می‌ریختند و ناله سر می‌دادند، نوحه‌خوان نغمه‌سرایی دشت کربلا می‌کرد و اشک‌ها سوزاننده‌تر از دیدگان سرازیر می‌شد.
مادران با جرعه‌ای آب به یاد حضرت علی‌اصغر که تشنه لب به دیدار خدا رفت، لبان طفلان خود را تر می‌کردند و از خدا می‌خواستند این جرعه آب شفای طفلانشان باشد که همیشه برای پایداری اسلام قدم بردارند.
کودکان سبزپوش با سربند« یا علی‌اصغر و یا امام حسین»(ع) به نوحه‌های مداحان گوش می‌دادند و به اشک‌های سرازیر شده مادران خود خیره می‌ماندند همانند حضرت علی‌اصغر که به چشمان مادر پدرش در نینوا خیره ماند، همان زمانی که پدر طلب آب از سپاهیان یزید کرد.
مادران که کودکان دو تا سه سال خود را نذر حضرت علی‌اصغر کرده بودند در این همایش آوردند و با خدای خود عهد بستند که هر ساله در همایش شیرخوارگان شرکت کنند.
همایش شیرخوارگان حسینی قائم‌شهر با جمعیت بسیاری امروز در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار