مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: عملیات اصلاحی و پرورشی پایه های درختی اوکالیپتوس در بعضی مناطق جنگل کاری شده ایلام اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 13 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، بیان داشت: با توجه به خصوصیات اکولوژیکی درخت اوکالیپتوس که سریع رشد کرده و شرایط رشد آن فراهم است، هرچند سال یکبار در توده جنگلی و جنگل کاری‌ها نیازمند اقدامات مدیریتی و برش های اصلاحی می باشد زیرا به علت سنگین بودن چوب آن و عدم تحمل شاخه ها همواره با خطر باد افتادگی مواجه هستند.

وی افزود: در جنگل کاری‌های حاشیه راه‌های استان و در بعضی از پارک های جنگلی با کاشت این گونه درخت به منظور حفظ ایمنی گردشگران و خطوط برق و نیز حذف درختان خشکیده و آفت زده اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی برای رشد و نمو مجدد پایه‌های درختی اوکالیپتوس در سال جاری عملیات اصلاحی، پرورشی و بهداشتی در سطح بعضی از مناطق جنگل کاری شده حاشیه راه ها و پارک های جنگلی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه نمود: چوب آلات حاصل از اجرای عملیات هرس درختان حاشیه راه ها و پارک های جنگلی که می‌تواند بخشی از خوراک صنایع چوب کشور را تأمین کند، در جهت توسعه جنگل کاری ها و تأمین نهال از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

در سنوات گذشته با اهداف و کارکردهای مختلف زیست محیطی و اقتصادی در حاشیه راه‌های استان به خصوص در شهرستان های جنوبی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدام به کاشت درختان اوکالیپتوس در قالب طرح جنگل کاری حاشیه راه ها به میزان ۵۰۰ کیلومتر نموده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار