مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از طراحی و ساخت تجهیز حفاطتی اضافه سرعت مکانیکی واحدهای برق آبی برای اولین بار در این نیروگاه خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 10 September 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، افشین قلی پور با اشاره به طراحی و ساخت تجهیز حفاظتی اضافه سرعت مکانیکی در نیروگاه مسجدسلیمان، عنوان کرد: این تجهیز مهم و استراتژیک به عنوان آخرین لایه حفاظتی واحدها و کل نیروگاه در شرایط بحرانی افزایش دور واحد است که به همت و تلاش کارشناسان مجموعه سازمان آب و برق خوزستان به روش مهندسی معکوس و مشابه طرح شرکت فویت زیمنس ساخته شد.

قلی پور افزود: تجهیز حفاظتی اضافه بار مکانیکی که امروز استفاده می شود، ساخت شرکت  هاربین چین است که در شرایط عملیاتی، عملکرد نامناسبی داشته و در آزمون‌های شبیه سازی فانکشنال، عملکرد با خطای بالا و غیرقابل تنظیم برای آن ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه کالیبراتور شبیه ساز مکانیزم اضافه سرعت ( اوراسپید) در سال ۱۴۰۰ توسط همکاران متخصص شرکت تعمیرات ناحیه سد شهید عباسپور طراحی و ساخته شده است و مرجعی برای تست، تایید و تنظیم این تجهیز حفاظتی است.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان با بیان اینکه ساخت تجهیز اضافه سرعت مکانیکی برای اولین بار در کشور، در  نیروگاه  مسجدسلیمان صورت گرفته است، اظهار کرد: با اجرای این طرح، ضمن صرفه جویی ارزی و کاهش‌ وابستگی به شرکت‌های اروپایی، ضریب امنیت نیروگاه نیز ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان افزود: نیروگاه سد مسجدسلیمان دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی و در مجموع با توان تولید ۲۰۰۰مگاوات ساعت انرژی، نقش مهمی در پایداری شبکه برق کشور دارد.

برچسب ها: برق ، نیروگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار