کد خبر: ۱۱۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 03 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، ابر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل در دولت سیزدهم جان تازه گرفتند. 

دولت سیزدهم با سرمایه گذاری ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی با عزمی جدی زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی بابل را در مدار توسعه قرار داد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مازندران از معدود استان هایی است که دارای دو دانشگاه مستقل علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل است. 

احیای ۲۲ پروژه با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی بابل  


این دانشگاه علاوه بر خدمت رسانی به بیش از نیم میلیون جمعیت بابلی قریب به ۶۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل افراد غیر بومی می باشند که به آنها خدمت رسانی می کند. 

احیای ۲۲ پروژه با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی بابل  


حضور پزشکان حاذق و همچنین برخی از مراکز درمانی ممتاز در شمال کشور همانند مرکز تخصصی کودکان امیرکلا زمینه حضور بیماران از خارج از استان را هم در بابل فراهم کرد.
همه این عوامل سبب شد تا دولت سیزدهم مصمم به توسعه زیرساخت های این دانشگاه در بخش های مختلف عمرانی، آموزشی و درمانی باشد.
دولت سیزدهم در مدت دو سال، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این حوزه سرمایه گذاری کرده و این رویه ادامه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۶۲ راه انداری و از بهمن ماه ۱۳۶۴ اولین دوره دانشجویان پزشکی را به میمنت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی پذیرش کرد و امروز پس از گذشت۴۰ سال حدود چهار و هزار و پنج دانشجو را در ۸۰ رشته و مقطع تحصیلی از کارشناسی تا دکترای تخصصی ( phd) هدایت و راهبری می کند.
این دانشگاه در رتبـه بنـدی جهانـی تایمـز سال ۱۴۰۱ ، در بین ۶۵ دانشگاه کشور، هم راستا با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه صنعتی شریف رتبه ی چهارم را کسب کرد.


اجرای ۲۲ ابر پروژه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بابل

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دولت سیزدهم با سرمایه گذاری ۲هزار و ۳۰۰ ریالی در طرح های عمرانی و زیرساختی جانی دوباره به طرح های زیربنایی این دانشگاه داده است.
دکتر سیدعلی مظفرپور افزود: احیای ۲۲ پروژه از مجموع ۲۹ طرح نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی بابل در دولت سیزدهم از افتخارات ماندگار دولت مردمی است.
وی احیا و پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نوین امیرکلا، ساخت مرکز دیالیز یکصد تختخوابی توسط خیرین، پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت مرکز جدید درمان نازایی حضرت فاطمه زهرا (س) (در این مکرکز تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ نوزاد متولد شد)، پیشرفت ۹۷ درصدی ساختمان دندانپزشکی بابل، شروع عملیات بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی شهید رجایی بابلسر با ظرفیت توریست درمانی، پیشرفت ۹۰ درصدی سلامتکده طب ایرانی بابل ونخستین کلینیک تخصصی طب سنتی در شمال کشور و اتمام ساخت مرکز نوآوری گیاهان دارویی و داروهای گیاهی را از جمله پروژه های این دانشگاه برشمرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: اتمام ساختمان نمایشگاه فرهنگی، اتمام فاز نخست ورزشگاه بانوان دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده است.


احداث مرکز ۱۰۰ تختخوابی دیالیز در بابل
دکتر مظفرپور افزود: خرید تجهیزات تخصصی بیمارستانی در جهت ارتقاء خدمات به بیماران و مراجعین به مراکز خدمات درمانی تحت پوشش به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال با کمک خیرین ، وزارت بهداشت و نمایندگان شهرستان بابل از دیگراقدامات این دانشگاه بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مرکز دیالیز استرآبادی بیمارستان شهید بهشتی از سالها قبل با ظرفیت 24 تخت مشغول ارائه خدمت می‌باشد ولی پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست، گفت: با احداث مرکز جدید، در دوطبقه و ظرفیت نهایی 100 تخت دیالیز، بخش زیادی از مشکل بیماران این شهر و حتی غرب استان مرتفع می‌شود.

دکتر مظفرپور تصریح کرد: این پروژه در سه‌طبقه به مساحت 3200 مترمربع می‌باشد که در حال حاضر به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است
.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات دیالیز از چالش‌های جدی در کشور است که امیدواریم با تجهیز این مرکز بسیاری از مشکلات بیماران دیالیز مرتفع شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه خیر ساز است، گفت: خانواده محترم میناگر به نیت مادر سرکار خانم طاهره وایگانی در حال ساخت این مرکز می‌باشند.


بازگشت شنوایی ۸۸ کودک شمالی
وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات شاخص، پشتیبانی و اجرای طرح های خدمات درمانی رایگان به شهروندان در غالب طرح سی شب سی مسجد بود که با استقبال بی نظیر مردم شهرستان و رضایت مندی بی سابقه آنان در طول این سالها بوده است، اظهار داشت: حمایت از مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیگر اقدامات شاخص این دانشگاه بوده که منجر به بازگشت شنوایی در ۸۸ کودک شمالی ناشنوا شده است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار