تابناک هرمزگان- مدیرکل گمرکات استان هرمزگان از تفاهم‌نامه انبار اختصاصی و انتقال کالاها به صورت کانتینری در مجتمع بندری مکران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 19 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//حسین سعیدی در نشست خبری امروز ضمن  تبریک روز خبرنگار و سالروز بازگشت آزادگان به مهین، حادثه تروریستی شاه چراغ را محکوم نمودو شهادت هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت.

وی  افزود: گمرکات استان شامل پنج اداره‌کل و ۲۶ دفترخانه گمرکی است. گمرکات استان هرمزگان به‌تبع فعالیت سازمان بنادر در بندر شهید رجایی، بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های گمرکی کشور را در بر دارد و دفاتر اداره کل را درحوزه بندرعباس و کیش و قشم و بندر لنگه داریم.

مدیرکل گمرکات استان هرمزگان بیان کرد: گمرکات بسیاری در استان وجود دارند که فعالیت‌ها و رویه‌های محدودی دارند و توانستیم در یک سال گذشته در گمرکات سیریک و پارسیان، تمامی رویه های موجود را فعال کنیم.

سعیدی خاطر نشان کرد :با زحمات وافر بنادر اسکله ای در بندر خمیر احداث شد تا فعالین اقتصادی توانستند کارهای اقتصادی خویش  و مخصوصا صادرات و واردات مواد معدنی و سایر رادر گمرک بندر خمیر را انجام دهند.

وی تصریح کرد:قبلا تنها رویه پیله وری در بندر خمیر فعال بود و اکنون  این امکان را با کمک سازمان صمت در گمرک تیاب و سیریک فعال نمودیم و در اصلاح مرزنشینی و ملوان نشینی استان های ساحلی از این قانون برخوردار شدند که با بخش نامه های دولت سیزدهم که در مجلس بزودی مصوب خواهد شد فعالین این بخش برخوردار خواهند شد.

سعیدی تاکید کرد: در مذاکره با سرمایه‌گذاران شرکت پترو‌پالایش مکران در شرق استان نیز تفاهم‌نامه انبار اختصاصی و انتقال کالاها به صورت کانتینری را منعقد کردیم تا بخشی از چرخه اقتصاد کشور را جلو ببریم و‌ با بخش تولیدی توانستیم کمک به چرخه اقتصاد دولت و تامین چرخه مالی این مجموعه کنیم.

مدیرکل گمرکات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از این پس در راستای ترخیص کالاهای اظهاری با ضمانتنامه بانکی یاسپرده نقدی برای شرکت‌های دانش بنیان از شش ماه تا یک سال صادر می‌شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار