بزودی همزمان باسفر ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت؛
تابناک هرمزگان-مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت:بزودی در سفر ریاست جمهوری در ماه های آینده به هرمزگان از بنادر سیریک و ابوموسی افتتاح و مجتمع بندری مکران کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ 19 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  حسین عباس نژاد در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز بازگشت سرافرازانه آزادانه مجاهدانه آزادگان وتسلیت شهادت برخی از هموطنان عزیز در حادثه شاه چراغ رفتار دشمن را محکوم نمود .

وی با اشاره به اینکه هرمزگان قطب حمل ونقل دریایی است و  الخصوص بندرشهید رجایی بزرگترین مرکز حمل ونقل دریایی کشور محسوب می شود؛ گفت: در تلاش هستیم این قطب موثرتر از قبل خدمات بدهد و خوشبختانه طی دوسال گذشته پروژه های بزرگی افتتاح و تسریع بخشیدیم تا به اهداف برسیم .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه افتتاحیه بندر خمیر را در سال جاری انجام دادیم که مستقیما منفعتش به ساحل نشینان و مردم زحمتکش هرمزگان می رسد؛ اظهار کرد: وجود معادن غرب استان در رونق صادرات و واردات و کاهش هزینه های اقتصادی در مسافت و زمان کمک کرد و طی تلاش دوماهه این پروژه راه اندازی شد و در رفع مسایل جزیی تر هستیم و در حوزه عمکلردی یک میلیون و سیصدهزارتن بخش عمده اقتصاد کشور را بتواندهدایت بکند ودر بهبود و رونق اقتصادی منطقه هم در این حوزه نقش اساسی دارد .

حسین عباس نژاد با اشاره به  تسریع و افتتاح زیرساخت های فاز سه بندر شهید رجایی بعد از سالها در طی دوسال گذشته؛ عنوان کرد: بعنوان دو پست اسکله و ۵۱هکتارزمین و محوطه ای که در اختیار داریم مشکلات بندر رجایی را رفع کردیم و با سرمایه‌گذاری که در بخش تجهیزات انجام شود یک پایگاه کانتینری مجهز و کامل خواهد شد که یک ودو دهم میلیون تی یو‌ به ظرفیت بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد در حال حاضر از ظرفیت دومیلیون و دویست هزار تی یو استفاده کنیم که با رونق اقتصادی وافزایش بار و موضوع ترانزیت با همت دولتمردان ظرفیت بالاتری به تحقق خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریایی هرمزگان بیان کرد: در حاکمیت و ایمنی بنادر با تجهیز و ایمنی با ساخت و افتتاح مرجع دریایی بی تی اس شهید رجایی توانستیم تجهیزات کامل با نیروهای متخصص تامین‌نماییم و توانستیم برروی آبراهای تحت حاکمیت با حفظ ایمنی و محیط زیست و امنیت دریانوردی کنترل و رصد کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: موافقت نامه سه جانبه فی ما بین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری،وزرات راه و شهرسازی کشور و استانداری هرمزگان با نمایندگی از وزارت‌کشور با موضوع توسعه مسافربری و گردشگری دریایی هرمزگان بامحوریت اسکله های بندرشهید حقانی ،هرمز و نخل خدا را در نظر داریم.

وی افزود:  کلنگ زنی این سه پروژه در رونق گردشگری دریایی  را در برنامه داریم که زیرساخت های بندر شهید حقانی با شناسایی وجذب سرمایه گذار در مرحله انجام استو  در حالا آماده سازی  این موافقت نامه هستیم که با حضور رییس جمهور در ماه های پیش رو کلنگ‌زنی و سرمایه گذاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تبادلات اقتصادی با کشور عمان در نظر داریم با سفر رییس جمهور بتوانیم افتتاحیه و بهره برداری کامل بندر سیریک را داشته باشیم و ارتباط بین المللی در حوزه بندری سیریک با حوزه خلیج فارس را آغاز کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی اعلام کرد:بزودی بندر ابوموسی با تجهیز امکانات را برای رفاه مردم جزیره ورونق اقتصاد و معیشت در نظر داریم تا سفر ریاست جمهوری برج کنترل وسالن مسافربری و مسیر دسترسی و اتصال به سرزمین اصلی این بندرگاه راهر چه سریعتر کامل و افتتاح کنیم و‌یکی از پروژه های بزرگ استان هرمزگان محسوب می شود.

 

عباس نژاد تاکید کرد: مجتمع بندری مکران بعداز بندر شهید رجایی جز پیرو سیاست های رهبر محترم انقلاب و نظام در محور برنامه هفتم سیاست های دولت قراردارد و زمین‌هایی در بخش های مختلف درحال تحویل گیری هست که انشالله در سفر ریاست جمهوری افتتاح میگردد که بالغ بر ۱۸۰۰ هکتار اراضی که به ۱۵۰میلیون تن عمکلردی پیش بینی نموده ایم که در آتی ۲میلیون تن برای توسعه در نظرگرفته شده و امکاناتی که برای صنایع پوشش دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: ما با توجه به شرایط کشور در بحث عملکرد با ۸۰ میلیون تن ظرفیت در بندر شهید رجایی پیش می‌رویم و توانسته‌ایم نیازهای کشور را برطرف کنیم. امیدواریم در آینده با افزایش ظرفیت ترانزیت خود به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

انتهای پیام‌//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار