مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام؛
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: افرادی که برای ناباروری به مراکز دولتی مراجعه می کنند، ۹۰ درصد هزینه ها و اگر هم به مراکز خصوصی مراجعه می کنند برابر تعرفه دولتی هزینه های آنها پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 16 August 2023

پوشش رایگان بیمه سلامت برای مادران باردار و فرزندان تا پنج سال/5میلیارد و 100 میلیون تومان از هزینه های بیماران صعب العلاج در استان پرداخت شده استبه گزارش تابناک ایلام ؛  نورالدین رحیمی با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک ایلام  اظهار داشت:در حوزه بارداری و فرزندآوری نیز خدمات خوبی در بیمه سلامت انجام می شود، اول اینکه تمامی مادران باردار و فرزندان تا پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی افزود: افرادی که برای ناباروری به مراکز دولتی مراجعه می کنند، ۹۰ درصد هزینه ها و اگر هم به مراکز خصوصی مراجعه می کنند برابر تعرفه دولتی هزینه های آنها پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه میزان پرداختی حق بیمه دهک های ششم، هفتم، هشتم و نهم کاهش پیدا کرده است، افزود: میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصدْ پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رحیمی عنوان کرد: میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه بیمه سلامت با 403مرکز در استان قرارداد دارد خبر داد افزود : بیمه سلامت استان با ۵۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، ۹۷ پزشک خانواده، ۶۷ ماما و ۴۵ پزشک خانواده شهری قرارداد همکاری منعقد کرده است.

بیمه سلامت ایلام ۳۶۶ هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت استان ایلام در قالب صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان و تمام بیماران خاص را در قالب صندوق بیماران خاص تحت پوشش خود دارد.

این افرد در قالب صندوق های کارکنان دولت، عشایر و روستاییان،شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین صندوق بیمه همگانی و بیمه ایرانیان هستند که از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

وی بیان کرد: تمامی افردی که جزو پنج دهک اول جامعه در استان ایلام زندگی می کنند، بدون مراجعه به بیمه سلامت و با استفاده از بانک اطلاعاتی ثبت احوال به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام عنوان کرد: تمامی این بیماران در استان نشان دار شده اند و در مراکز تحت پوشش خدمات دهی رایگان دریافت می کنند، علاوه بر این تاکنون بیش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه های بیماران صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

وی گفت: اگر مرکز رادیوتراپی در استان ایلام وجود داشته باشد، بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه بیماران را پرداخت می کند، متاسفانه این مرکز در استان وجود ندارد، رسانه ها در این زمینه باید مطالبه گری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه بعضی از جراحی ها در استان انجام نمی شود، افزود: ۷۲ نفر در بیمه سلامت استان ایلام به مردم و جامعه هدف خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت حق سرانه پرداخت بیمه این افراد را پرداخت می کند، تصریح کرد: مددجویان بهزیستی که در مراکز درمانی دولتی عمل جراحی انجام دهند، تقریبا به صورت رایگان است.

رحیمی بیان داشت : استان ایلام در بحث نسخه نویسی الکترونیکی جزو استان های پیشرو در کشور بوده است.

وی افزود: ۱۵ هزار نفر از حاشیه شهر ایلام، زندانیان به همراه خانواده و افراد مجهول الهویه با تایید بهزیستی به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ خدمت توانبخشی برای افراد تحت پوشش بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، افزود: بیمه سلامت ۷۰ درصد هزینه های تعرفه خصوصی در این بخش را پرداخت می کند.

وی یادآور شد : ۷۳ درصد کل افراد بیمه شده در بیمه سلامت استان ایلام یعنی ۲۸۶ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: اتباع بیگانه ای که دارای کارت مهاجرت و آسیب پذیر هستند، این افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، مابقی اتباع خارجی نیز می توانند با پرداخت سرانه هزینه از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه بحث پوشش هزینه های بیماران خاص یکی از اقدامات مهم بیمه سلامت بوده است، گفت: ۱۰۷ بیماری خاص مشخص شده که برای ۲۷ بیماری بسته خدماتی در بیمه سلامت تعریف شده است./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار