مدیرکل امور زندان های استان ایلام گفت: در سه سال گذشته زمینه آزادی بیش از ۵۰۰ نفر زندانیان استان با کمک خیرین و نیکوکاران فراهم شده است، سال گذشته زمینه آزادی حدود ۱۶۰ نفر و امسال نیز تا کنون زمینه آزادی ۷۰ نفر زندانی فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 15 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛   مجید احسانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام قدمگاه شهدا در دوران دفاع مقدس و پایتخت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی بوده و خدمت در این استان افتخاری بزرگ است.

وی با بیان اینکه همراهمی و تعامل مسوولان اجرایی، قضات شریف، ریاست دادگستری استان و دادستان مرکز استان نقش مهمی در راستای هدف این سازمان در باز اجتماعی کردن زندانیان دارد، افزود: وظیفه ما در زندان ها این است که زندانیان در طول اجرای زمان حبس، بازتوانی و بازاجتماعی شده و زمینه ای فراهم شود که افراد زندانی بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته و از تکرار جرم از سوی این افراد در جامعه با اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی جلوگیری شود.

احسانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم ما در زندان ها کمک به بحث آزادی زندانیان با همت و کمک خیرین است، گفت: در سه سال گذشته زمینه آزادی بیش از ۵۰۰ نفر زندانیان استان با کمک خیرین و نیکوکاران فراهم شده است، سال گذشته زمینه آزادی حدود ۱۶۰ نفر و امسال نیز تا کنون زمینه آزادی ۷۰ نفر زندانی فراهم شده است.

مدیرکل امور زندان های استان ایلام با اشاره به فعالیت های انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، ابراز کرد: مردم می توانند برای رفع مشکلات خانواده های زندانیان ما را در این امر خداپسندانه همراهی و کمک کنند که باید به خانواده زندانیان توجه ویژه ای شود که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده های مددجویان و زندانیان بیش از ۴۰۰ خانوار مددجوی زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده های زندانیان هستند.

وی یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی، دوره ها و کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی، تامین و توزیع ۳ هزار بسته معیشتی و حمایتی برای کمک به خانواده های زندانیان بی بضاعت، ارایه کمک های مالی، کمک به درمان خانوادهای زندانیان و کمک به خود زندانیان بی بضاعت از جمله برنامه هایی است که در راستای کمک به خانواده های زندانیان برگزار می شود.

احسانی به کمک به اشتغال زندانیان به عنوان یکی از اولویت های این سازمان اشاره کرد و افزود: همتراز با برنامه توسعه و تعالی قوه قضاییه با کمک از خیرین برنامه های متنوعی در راستای ایجاد زمینه اشتغال برای زندانیان از طریق برگزاری دوره های مهارتی و حرفه آموزی برای زندانیان در زندان برنامه های مختلفی در سطح زندان های استان با بهره گیری از کمک خیرین و بخش های تولیدی تلاش می شود که زمینه اشتغال زندانیان فراهم شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار