معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد
مهدی پور با اشاره به برخی اظهارات اهالی رسانه مبنی بر حال خوب و حال بد خودشان : با فرض حال خوب و حال بد این وظیفه را پذیرفته‌ایم چه حال خوب داشته باشیم چه حال بد باید در جامعه امید آفرینی کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 13 August 2023
حالمان بد باشد یا خوب باید امید آفزینی کنیم / کهگیلویه و بویراحمدی ها رتبه اول مشارکت انتخاباتی خود را حفظ کنند

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای «خبر خوب» استان کهگیلویه و بویراحمد، با معرفی نفرات برتر برگزار شد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا و روز خبرنگار افزود : کشور در شرایط کنونی در موقعیت خاص و تاریخی قرار دارد.

فرشاد مهدی پور ، با اشاره به حماسه آفرینی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در خطه‌ای هستیم که رتبه اول مشارکت و حضور در انتخابات‌ها را داشته که خبری بسیار خوب است، اما حفظ آن ضروری است تکلیف مهم اهالی رسانه جهاد تبیین برای حفظ این موقعیت و موفقیت است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: کشور ما دستاورد‌های بزرگی داشته و در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم عده‌ای دنبال ضربه زدن هستند که در این راه مسیری جز جهاد تبیین نداریم.

مهدی پور با اشاره به برخی اظهارات اهالی رسانه مبنی بر حال خوب و حال بد خودشان تصریح کرد: با فرض حال خوب و حال بد این وظیفه را پذیرفته‌ایم چه حال خوب داشته باشیم چه حال بد باید در جامعه امید آفرینی کنیم.

وی با اشاره به وظیفه اهالی رسانه در زمینه خبر خوب ادامه داد: باید به جز بیان مشکلات به امید آفرینی پرداخته و کار‌های انجام شده را تبیین کنیم و در مقابل اخبار خلاف واقع در جهاد تبیین مشارکت داشته باشیم و باید با رسانه مرجع فکری مردم باشیم و این سخن که هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود را بیان نکنیم مسئله هیچ وقت تمام نمی‌شود، اما می‌توان مسائل را حل کرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد در همین خصوص عنوان کرد: ۲۲ ماه پیش که بر سر کار آمدیم کمک کاغذی منتفی شده بود، اما اکنون این اتفاق افتاده است در حوزه صندوق هنر در حوزه رسانه تعداد اعضای صندوق کمتر از دو هزار نفر بود که اکنون به ۶ هزار نفر رسیده است و اعضای صندوق هنر سه برابر شدند.

مهدی‌پور با بیان مسائلی دیگر از حل مشکلات رسانه‌ها تاکید کرد: میزان کل آگهی‌هایی که در سال ۱۴۰۰ در این استان توزیع شد ۶۰۰ میلیون تومان بود پارسال به دو میلیارد تومان رسید و امسال پیش بینی می‌شود که به سه میلیارد تومان برسد.

وی افزود: اکنون همه سامانه ما شفاف و در دسترس و همه قابل استحصال هستند میزان آگهی‌های دولتی در استان شما پنج برابر سال ۱۴۰۰ شده است که کمک شایانی به مطبوعات است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد گفت: تلاش داریم بعد از ابلاغیه معاون محترم رئیس جمهور این موضوع را به پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز تسری دهیم هر چند ضوابط قانونی سختی دارد.

مهدی‌پور با اشاره به دیده شدن بیشتر استان‌های محروم توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهارکرد: در تمامی آیین نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها و رتبه بندی‌های ما استان‌هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد چند برابر استان‌های برخورد بهره‌مند می‌شوند سال گذشته که بودجه یارانه‌ها افت داشت در استان‌های کمتر برخوردار تنها ۳۰ درصد افت وجود داشت.

وی با اشاره به بیمه خبرنگاران با بیان اینکه یک بیمه سخت و زیان آور و یک بیمه صندوق هنر داریم، تصریح کرد: بیمه صندوق هنر بیمه سخت و زیان آور نیست در صندوق هنر می‌توان افراد را بیمه کرد، اما بیمه آن‌ها بیمه سخت و زیان آور تلقی نمی‌شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به پیوست فرهنگی در برنامه هفتم خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد این موضوع را تعریف کرده امیدواریم پیوست فرهنگی تصویب و الزام آور برای همه دستگاه‌ها شود و ادارات کل ارشاد بتوانند در استان‌ها آن را پیگیری کنند و در همه مناطق اجرا شود که اگر پیوست فرهنگی صورت گیرد پیوست رسانه‌ای هم در آن نهفته است.

مهدی پور با اشاره به موضوع مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها مبنی بر ارائه آگهی‌های دولتی خارج از سامانه عنوان کرد: چنین اقدامی خارج از سامانه وزارت ارشاد تخلف و جرم است مدیر کل ارشاد با همراهی استانداری و شخص استاندار چنین موضوعی را پیگیری کنند و به این ماجرا ورود پیدا کنند دستگاه دولتی استان حق ندارد خارج از سامانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان آگهی دولتی به کسی ارائه کند این تکلیف قانونی بوده و عدول از آن مجازات سنگینی دارد.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها چنین اتفاقاتی افتاده مدیرکل اگر چنین مواردی وجود دارد گزارش کرده تا به موضوع ورود پیدا کرده و رسیدگی کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد با اشاره به آیاتی از سوره انفال در خصوص عدم پرداختن به نزاع و اختلاف تصریح کرد: اگر در استانی چنین چیزی دیده شود به معنای آن است که پیشرفت نکرده‌ایم و به میزان کافی دیده نشده‌ایم در آیاتی از قرآن آمده اگر اختلاف به وجود آمد فشل خواهید شد و قدرت خود را از دست می‌دهید.

مهدی‌پور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های گردشگر پذیر و زیبای کشور است، تاکید کرد: پیشنهادی داده‌ایم که از محل درآمد‌های گردشگری با تفاهم‌نامه‌ای که با گردشگری بسته می‌شود در صورت افزایش تعداد گردشگران در هر استان به رسانه‌های آن استان کمک شود که در بخشی از استان‌های شمالی به نتیجه رسیده است در این بین با حمایت رسانه‌ها و گردشگری هم به تعداد گردشگران افزوده می‌شود و هم رسانه‌ها از آن منتفع خواهند شد و در توانایی رسانه‌ها موثر است.

وی به موضوع دوره‌های آموزشی برای استان‌ها اشاره و اظهارکرد: با همکاری اداره کل ارشاد، خانه مطبوعات و بسیج رسانه دوره‌های آموزشی تدارک دیده می‌شود بنا به نیاز هر استان دوره‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد تا توانمندی‌ها افزایش پیدا کند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد با اشاره به حمایت‌های معاونت مطبوعاتی از استان‌ها گفت: در حوزه رسانه و معاونت مطبوعاتی مجموعه‌ای از قوانین داریم که همه را به نفع استان‌ها ترمیم کرده‌ایم برای مثال استان کهگیلویه و بویراحمد که در انتخابات‌ها و شکوه حضور مردم جز استان‌های اول به شمار می‌رود و اکنون هم در آستانه انتخابات هستیم به چنین استان‌هایی کمک خواهیم کرد چرا که دشمن به دنبال تضعیف اقتدار ملی است.

مهدی پور با اشاره به رسانه‌های فاقد مجوز در بستر وب بیان کرد: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این رسانه‌ها را به ما معرفی کنند که گاهاً باج‌گیر بوده و باید آن‌ها را شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت شود تا تدابیر لازم برای برخورد با آن‌ها را داشته باشیم نباید بگذاریم چنین رسانه‌هایی فعالیت کنند، زیرا وظیفه ما حمایت از رسانه‌های مجوزدار است که در این راه کمک شما رسانه‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: باید قدردان خدمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

امین درخشان ، افزود: خبرنگاران استان کهکیلویه و بویراحمد علاوه بر اینکه مشکلات مردم را مطالبه‌گری می‌کنند هیچگاه از موازین انقلاب و ارزش‌ها عبور نکرده‌اند.

درخشان با اشاره به اینکه عملکرد خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در اغتشاشات سال گذشته موید این ادعاست، اظهارکرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در هنگامه ناآرامی‌ها هیچ گونه مشکلی از سوی رسانه‌ها ایجاد نشد و همگی در مسیر انقلاب و نظام حرکت می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید از برنامه‌های روزمره مربوط به روز خبرنگار عبور کرده و به کیفیت‌ها بیندیشیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره خبر خوب در ایام تجلیل از خبرنگاران و روز خبرنگار یکی از برنامه‌های کیفی بخشی در حوزه رسانه و مطبوعات این استان است.

درخشان بیان کرد: این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه با همکاری استانداری، خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان برگزار شد که حدود ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

گفتنی است که در پایان این مراسم از ۳۵ برگزیده نخستین جشنواره رسانه‌ای خبر خوب استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار