سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، مقابله با اعتیاد را بدون مشارکت مردم غیر ممکن دانست و گفت: باید از ظرفیت خیرین برای مقابله با این پدیده شوم استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 12 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل قزل سفلی، شنبه در جلسه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر در شیراز افزود: مقابله با پدیده شوم مواد مخدر بدون کمک مردم امکان پذیر نیست نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر دولت با تمام امکانات خود وارد میدان شود باز هم آن موفقیتی که باید در بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد محقق نخواهد شد و لذا داشتن رویکرد اجتماعی با محوریت مردم در مقابله با این بلای خانمان سوز که خانواده های بسیاری را درگیر کرده ضروری است.

او اظهار کرد: اگر طی چند دهه گذشته مجموعه های اداری متولی می توانستند موفق باشند که امروز شرایط بهتر بود و لذا حضور مردم و ظرفیت های مردمی و جهادر این عرصه ضروری و تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در تمام مراحلی که بنا است با اعتیاد مقابله شود باید زمینه مشارکت گروه‌های مردمی را بیش از پیش فراهم کنیم.

قزل سفلی افزود: ما به عنوان دولت تسهیل گر هستیم و باید موانع پیش روی مردم و گروه‌های مردمی را برداریم و حمایت های لازم را از آنها انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بسیار موارد گروه های مردمی کمک مالی هم نیاز ندارد و فقط خواستار رفع برخی موانع هستند که باید بررسی کنیم و آنجا که امکان تسهیل و اصلاح قوانین دست و پاگیر وجود دارد این کار را انجام دهیم.
مقابله با پدیده شوم اعتیاد بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با بیان اینکه در مقابله با اعتیاد باید اصل بر پیشگیری باشد گفت: قطعا پیشگیری بسیار بهتر از درمان است هرچند ما در مقابل افراد گرفتار در دام اعتیاد نیز احساس مسئولیت می کنیم و خود را ملزم به کمک برای درمان آنها می‌دانیم.

قزل سفلی افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر استان باید بر موضوع پیشگیری متمرکز باشد چرا که جامعه ما یک جامعه آموزش پذیر است و با ارائه آموزش های پیشگیرانه لازم به خانواده ها می توانیم در این مسیر موفق عمل کنیم.

وی گفت: باید از تمام افراد گرفتار در دام اعتیاد به ویژه آنها که تمایل و انگیزه بسیاری برای رهایی از دام اعتیاد دارند.

برچسب ها: اعتیاد ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار