مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان:
تابناک هرمزگان- «اکسیر» گفت: مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به همت استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات ۲۱مرداد در بندرعباس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 12 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//علی اکسیر» مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان امشب در جمع خبرنگاران، با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ رسانه مجوز دار در استان فعالیت دارند.

اکسیر با اشاره به شکایت برخی ادارات و نهادها در هرمزگان از خبرنگاران که به دلیل انجام رسالت خبری و پوشش اخبار صورت گرفته است، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی از کارکردهای مهم رسانه است.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان از برنامه ریزی جهت برگزاری نخستین جشنواره رسانه های هرمزگان با موضوع ((نقش رسانه در پیشرفت بندرعباس شهر خلاق )) خبر داد و گفت: توجه به توسعه پایدار و ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی باورها و فرهنگ مردم هرمزگان و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای معرفی بهتر شهر بندرعباس از جمله اهداف این جشنواره خواهد بود.

وی ادامه داد: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است.

اکسیر تصریح کرد: اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود، انفعال و حاشیه حرکت کرد،انتظار پیشرفت بیهوده است.

این مقام مسئول افزود: استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور هنوز چاپخانه ای برای استفاده مطبوعات استان ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت تربیت خبرنگاران تخصصی در استان برای مطالبه‌گری حرفه‌ای اشاره و با یادآوری مشکل مسکن و چاپخانه، خواستار اختصاص زمین مناسبی برای تعاونی مسکن خبرنگاران شد.

اکسیر از سخنان امید آفرین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در حمایت از خبرنگاران در خطبه های نماز جمعه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار