امام جمعه قم با تاکید بر نقش مهم احزاب و جریان‌های سیاسی جهت حضور مردم در انتخابات گفت: پیش‌ ثبت‌نام انتخابات برای کسانی که معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و می‌خواهند در زیر سایه این نظام‌ به مردم و کشور خدمت کنند، فرصت خوبی است.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 12 August 2023

به گزارش تابناک قم، آیت‌ الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد کلیدی را برای انتخابات مطرح کردند که مخاطب این راهبردها هم مردم و هم مسئولان احزاب و گروه‌های سیاسی و هم مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه قم اضافه کرد: اگر رهبری سخن از مشارکت حداکثری مردم را مطرح می‌کنند، یک گوشه کار به مردم برمی‌گردد که روز یازدهم اسفند ما ببینیم بیشتر از دفعه‌های قبل در صف ایستاده‌اند و سرما و گرما نمی‌شناسند و در صندوق ها، رای خود را می اندازند.

وی وظیفه احزاب، گروه‌ها و مجموعه‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: فرصت پیش‌ ثبت‌نام انتخابات، یک فرصتی مناسبی است که کسانی که معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و می‌خواهند در زیر سایه این نظام‌اسلامی به مردم و کشور خدمت کنند، این میدان برای خدمت باز است البته از این فرصت چند روز بیشتر باقی نمانده است.

رئیس جامعه مدرسین در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان توجه کنند، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیز بسترهای لازم را برای حضور فعالانه مردم فراهم کنند.

آیت‌ الله حسینی بوشهری در ادامه با تاکید بر مساله امنیت انتخابات تصریح کرد: مردم و نامزدها و کاندیداها امنیت را حفظ و تامین کنند، مسئولان اجرایی و نظارتی نیز امانتداری کنند، حق‌الناس به این است که به افراد صالح اجازه ورود داده شود.

وی ادامه داد: حق‌الناس به این است که اگر کسی صالح نیست، خودش ورود پیدا نکند، و نیاز به رد صلاحیت نداشته باشد.

وی گفت: حق‌الناس به این است که شمارش آرا و هر رای که به صندوق ریخته می‌شود، متعلق به یک انسان رای دهنده است و باید از این رای امانتداری شود، شورای محترم نگهبان به عنوان یک دیدبان بیدار، جهت‌های مختلف را رعایت کند، ما امروز در شرایطی هستیم که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، باعث عظمت، اقتدار و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

خطیب قم همچنین با اشاره به مساله رقابت در انتخابات بیان داشت: دستگاه‌ها بستر رقابت را ایجاد کنند، و در مقام رقابت، رقابت دوستانه داشته باشیم، این رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود نه اینکه به دشمنی و کینه توزی، گاهی از وقت‌ها ما تا یک سال بعد از انتخابات گرفتار مشکل‌های انتخابات هستیم، در فضای مجازی و انزار عمومی این به آن و دیگری به دیگری توهین ‌می‌کند.

امام جمعه قم همچنین اظهار کرد: ما زیر چتر این انقلاب بزرگ هستیم که معمار بزرگ این انقلاب، این انقلاب را با همت شما رقم زده است، زیر چتر و سایه خون مقدس شهیدان هستیم چرا این فرصت‌ها را از دست می‌دهیم، انقلاب ما نیاز به پشتیبانی دارد، و یکی از موارد بزرگ پشتیبانی نیز حضور پررنگ شما در عرصه انتخابات است.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان با ذکر این نکته که امروز متدینان رنج و آه می‌کشند و ناراحت هستند گفت: من از طرف این مردم از قوای سه‌گانه و از همه کسانی که می‌توانند نقشی در این زمینه داشته باشند، می‌خواهم نگرانی مردم در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی را برطرف کنید.

وی اضافه کرد: مردم این ناهنجاری ها را در فضای مجازی می‌بینند، فقط آه و افسوس معنا ندارد، هر چه زودتر بر اساس قانون باید اقدام شود، قانون برای هر کشوری احترام دارد، کشورهای دیگر وقتی کسی به آنها سفر می‌کند، اول از او سوال می‌کنند، قانون این کشور چیست؟، و تلاش می‌کنند پایبند به قانون آن کشور باشند.

رئیس جامعه مدرسیه گفت: همین‌هایی که بی بندوباری را برای ما ترویج می‌کنند، خودشان به قوانین‌شان محکم می‌ایستاند و برخورد می‌کنند، ولی نوبت به ما که می‌رسد، می‌گویند بگذارید اندلس دیگری درست، و مثل گذشته با آسایش و آرامش تاخت و تاز کنیم.

وی گفت: این اتمام حجت متدینان است، عزیرانی از خانه این مرجع به آن مرجع، از خانه این عالم به آن عالم راه می‌افتادند، و پیگرند تا صدای این‌ها شنیده شود.

حسینی بوشهری یادآور شد: دشمنان خودشان گفته‌اند که اگر ما پرونده حجاب و عفاف را ببندیم، بقیه کارها را در این کشور می‌توانیم به راحتی و آسانی انجام دهیم.

امام جمعه قم گفت: بنده از پشت این تریبون، دلسوزانه و منصحانه از عزیزان می‌خواهم امروز و فردا نکنید، باید پاسخ مناسب بدهیم، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، دستگاه اجرایی و رئیس محترم جمهور در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه قم همچنین در رابطه با مساله اهانت به قرآن نیز گفت: گاهی در جایی اتفاقی می‌افتاد و بعد از مدتی به پایان می‌رسد اما در هفته‌های اخیر پشت سر هم در کشورهای سوئد و دانمارک این اتفاق افتاد.

وی افزود: متاسفانه و هزار تاسف عده‌ای در داخل کشور موقعی که با این صحنه‌ها مواجه می شوند به جای محکوم کردن جنایت، می‌خواهند دولت‌هایی که رسما پشتیبان این جریان‌ها هستند را تطهیر کنند.

رئیس جامعه مدرسین گفت: کجای کار هستید، چرا توجه نمی‌کنید، این‌ها با تحریک و پشتیبانی دولت‌ها این کار را انجام می‌دهند، ما به آنها باز هم پیام می‌دهیم کور خوانده‌اید، که مسلمانان تحقیر شوند.

وی ادامه داد: برغم میل دشمنان، سیل فزاینده کسانی که برای خرید ترجمه فرانسوی قرآن در صف ایستاده‌اند، روزبه‌روز در حال افزایش است.

حسینی بوشهری همچنین با قدردانی از حضور مردم در عزاداری‌های محرم خاطرنشان کرد: دشمن امسال تمام پرده‌ها را کنار زده بود، به ساحت قدسی امام حسین‌(ع) اهانت‌ها روا داشتند، دلشان خوش بود گاهی کسی را در جایی پیدا کنند، که با نغمه آنها، نغمه‌ای سر دهد.

امام جمعه قم خطاب به عزاداران حسینی گفت: آنچنان با شکوه و شعور به میدان آمدید، و با شعار زیبای هیهات من‌الذله در مراسم عزاداری شرکت کردید، که دشمن مانند همیشه در این طراحی و توطئه ناکام ماند.

حسینی بوشهری اظهار کرد: از سخنرانان، مداحان و برگزار کنندگان مجالس و محافل، هیات‌های عزاداری، دسته‌های سینه‌زنی و کسانی که در راه حسین از مالشان گذشتند، و بدون نام و نشان به مجالس عزاداری کمک کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی در بخش پایانی سخنان با گرامیداشت بیست‌وششم مردادماه سالگرد بازگشت آزادگان به کشور گفت: سالگرد بازگشت آزادگان را بزرگ بشماریم، باور نمی‌کردیم، رژیم سفاک صدام، روزی اجازه دهد، فرزندان این ملت به آغوش خانوده‌هایشان بازگردند.

وی همچنین آزادگان را مظهر صبر توصیف و بیان کرد: آزادگان ما امتحان پس داده‌اند و سختی‌های دوران اسارت را با سربلندی تحمل کرده‌اند، این‌ها مدافع انقلاب و نظام هستند، کاری که تاکنون راجع آزادگان انجام شده، به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خورشان آزادگان ما نیست، و باید بیش از این از این عزیزان تجلیل شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار