امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه استان کرمانشاه گفت: انسان باید در درون خود یک پند دهنده باشد تا او را نهیب بزند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 11 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ٢ روایت از حضرت سجاد (ع) در روز ۱۲ محرم و دیگری در ۲۵ ماه محرم وجود دارد که می‌فرمایند، ای فرزندان آدم خداوند ما را برای خیر خلق کرده است. 

وی افزود: تمام کارهای ما باید با نام و یاد خدا آغاز شود چون آنچه که در عالم وجود دارد و هر آنچه که در فقه ما، در حلال و حرام و مستحب، واجب و مکروه است همه برپایه رحمانیت و رحمیت خداوند و مصالح انسان گذاشته شده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: همه عالم خدمتگذار انسان‌ها هستند و ما انسان‌ها باید قدردان این جایگاه باشیم.

وی ادامه داد: همیشه خطبه، کتاب آسمانی و همیشه کسی که ما را پند دهد وجود ندارد و ما به یک پند دهنده در درون خود نیاز داریم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: این موضوع خیلی مهم است که انسان در درونش یک پند دنده داشته باشد که وقتی وسوسه به ارتکاب گناهی می‌شود حسی در درونش باشد که او را نهیب بزند.

وی تاکید کرد: نکته دوم محاسبه اعمال روزانه است، همه ما انسان‌ها باید مانند تمام حساب و کتاب‌های مالی زندگی خود یک حساب و کتاب اعمال زندگی نیز داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: باید بدانیم که در مقابل چیزی که می‌بخشیم چه چیزی دریافت می‌کنیم ما عمر می‌دهیم و به جایش زندگی معمولی می‌گیریم اینکه چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم مهم است.

آیت الله علما ابراز کرد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند، فرزندان آدم خداوند ما را برای خیر خلق کردند و لباس تقوا به تن داشته باشید.

وی اظهار کرد: صحیفه سجادیه از قرآن گرفته شده لذا او را اخت القرآن می‌نامند، او را خواهر قرآن و چیزی که ریشه اش از قرآن است می‌نامند.

انتهای پیام/ ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار