معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به تلاش مخالفان نظام در مُحرم امسال برای ناامن جلوه دادن مراسم عزاداری‌ها گفت: این رفتارها بدلیل سیلی خوردن استکبار جهانی از اعتقادات مردم ما به اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 09 August 2023

محمدرضا جان نثاری در همایش موکب‌داران اربعین حسینی استان در دانشگاه اصفهان افزود: اوج خباثت و شدیدترین رذالت دشمنان در فتنه‌ سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، جسارت به ساحت اهل بیت(ع) بود بر این اساس حرکت بین‌المللی اربعین، موکب‌داری و جمع شدن تشکل‌ها برای برافراشتن علم مراسم عزاداری امام حسین (ع) موضوعیت دارد.

معاون استاندار اصفهان افزود: تمام تلاش‌ها در ستاد اربعین به این منظور است که این حرکت عظیم بطور کامل مردمی صورت گیرد و استمرار یابد زیرا ادامه حیات آن نیز به مردمی بودنش وابسته است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید به سمتی حرکتی کرد که اربعین و سیاستگذاری آن بصورت دولتی انجام شود.

جان نثاری یادآور شد: تنها وظیفه حاکمیت، پشتیبانی در تامین امکانات حمل و نقل، سوخت، مسائل بهداشت و درمان، مجوز تردد و گذرنامه و سختگیری نکردن برای حضور زائران در این مراسم است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین تاکیدات اربعین این است که موکب‌داران در برگزاری این مراسم عظیم به برادران عراقی نیز کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان گفت: حرکت اربعین حسینی، یک حرکت عظیم فرهنگی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسترساز تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور است.

جعفر عسگری افزود: بر این اساس نباید به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین به صرف یک مناسبت هر ساله نگریست بلکه باید هر سال برای رشد و تعالی فرهنگی و زیرساختی آن بر میزان تلاش‌ها افزاود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار