رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان :
تابناک-رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان از وکالت تسخیری هزار پرونده کیفری درراستای حمایت از زندانیان و موکلین کم بضاعت و مشاوره به خانواده هایشان بدون اخذ هزینه در هرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 08 August 2023

به گزارش تابناک هرمزگان ،علی قاسمی رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان در نشست خبری بمناسبت روز خبرنگارضمن تبریک به اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفاع از حقوق آحاد مردم توسط خبرنگاران با انعکاس اخبار در رسانه ها ، کمک به آگاهی بخشی ،شفافیت و فسادستیزی می کند و درحالی که امنیت شغلی و جانی خود را به خطر می اندازند.
علی قاسمی گفت: خبرنگاران طیفی از فرهیختگان و اندیشمندان از جامعه هستید که در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد در راه احقاق حق و منافع ملی گام بردارند و حلقه ارتباطی بین دولت و ملت هستند و این پل ارتباطی که بین مردم وحاکمیت باعث ایجاد خیر و پیشرفت برای جامعه خواهند بود.
رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: وکلا و خبرنگاران حکم درختان تنومند و ریشه دار جامعه هستند که این بااصالت وبا آزادگی بیان و استقلال در این شغل هستند، خبرنگاران همواره در این مسیر باید مستقل عمل کنندو درگیر نفوذ افکار و اخبار جعلی و فشارهای بیرونی نگردند.
قاسمی تصریح کرد:کانون وکلا دادگستری هرمزگان وظایف عمومی و اختصاصی برعهده دارد که در جهت منافع ملی گام بردارد و عملکرد کانون وکلای دادگستری هرمزگان در دوبخش داخلی و بیرونی می باشد.
علی قاسمی تاکید کرد:از ابتدای تأسیس در تلاش هستیم نسبت به سایر کانون وکلای سایر استانها از قبیل محرومیت و مهجوریت کانون وکلای هرمزگان را ترقی دهیم با وجود بیش از دوهزار نفر در کشور فقط صدو‌پنجاه نفر وکیل در مرکز استان حضور دارند که متاسفانه همگی بدلیل کمبود زیرساخت ها در مناطق محرم استان حضور ندارند و تلاش نمودیم کانون وکلا را تشکیل بدهیم.


رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان اعلام کرد:حق عضویت توسط وکلا سالانه پرداخت شده و درآمدهای کانون وکلا از این طریق تامین می شود.
قاسمی باذکر همدلی وکلای هرمزگان در کمک به همنوعان در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت:در زلزله سایه خوش در جهت انجام مسولیت اجتماعی کمک های انسان دوستانه به زلزله زدگان، مبلغی توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان جمع آوری و کمک گردید.
قاسمی تصریح کرد:افتتاحیه مرکز کانون وکلای دادگستری هرمزگان یکی از اقدامات کانون وکلای هرمزگان هست که ماه حصل تلاش های بی شاییه کادر اداری است.
علی قاسمی در بخش آموزش ذکرکرد: در مرکزکانون وکلای دادگستری هرمزگان بخشی از این مرکز ورک شاپ های رایگان برای اولین بار در کشور بصورت رایگان برای کلیه وکلا باسابقه و جوان درحال انجام است.
رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: سالانه این کانون وکالت تسخیری هزار پرونده بصورت رایگان در حال انجام هست علی الخصوص برای پیگیری مشکلات حقوقی زندانیان،با در اختیار گذاشتن وکیل و خدمات مشاوره به خانواده هایشان می دهیموحتی برای کودکان مجهول الهویه نیز در این راستا کمک می کنیم.
وی ذکر کرد: در بخش مسولیت اجتماعی و ارتقای سلامت با برگزاری المپیاد ورزشی کانون وکلای دادگستری هرمزگان بعداز دوره کرونا بعنوان میزبان در کشور با حضور ۶۰۰ورزشکار انجام گردید.
قاسمی با بیان اینکه برای نخستین بار در هرمزگان ،همایش هیات های بیست و نه گانه کانون های وکلای دادگستری کشور با افتخار توسط هرمزگان با لگوی زیبای خلیج فارس برگزار نمودیم .

یاسین میرزایی کلهر نائب رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت :خبرنگاران همانند وکلا باید با استقلال و نیک اندیش مطالبه گر باشند‌.
میرزایی کلهر گفت:در بخش وکلای معاضدتی در استان به ۵۰نفر وکیل معرفی کرده ایم.در یکسال گذشته ۱۰۰۰پرونده کیفری بدون اخذ یک ریال وکالت نموده ایم .
نائب رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان اظهار داشت : ۲۰۰وکیل بدون داشتن مجوز را شناسایی نمودیم که تخلف را ثبت کردیم.
در سال گذشته در جریانات اغتشاشات وکلای هرمزگان از موکلین خود دفاع کردند که دو‌نفر از وکلای هرمزگان هم دچار مشکلاتی شدند که توسط کانون مورد حمایت قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری کشور در سال گذشته با اجرای چندین طرح از قبیل طرح تصریح دستخوش در نظر نگرفتن معیارهای علمی با حداقل نمره اکتسابی مجوز پروانه کار دریافت نمودند که باعث صدمه به بخش حرفه ای شده است.
میرزایی کلهر تاکید کرد :طرح تحقیق و تفحص و استفاده از دانش آموختگان این رشته که تجربه کافی دراین حوزه تخصصی ندارند عامل نگرانی برای کانون وکلای دادگستری هرمزگان هست.

حیدری پوری عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان گفت: خبرنگاران باید صدای مردم باشند و باقدرت در امور معیشتی و اقتصادی و زیر ساختی و فرهنگی مطالبه گر باشند .
وی گفت: همانطور که در بخش اقتصادی زیر خط فقر هستیم در بخش فرهنگی نیز دچار این معضلیم که نیازمند کمک و تغییرات و توسعه هستیم واین امر با همت خبرنگاران در حوزه اخبار،فیلم و شبکه های مجازی محقق می گردد.
وظیفه وکلا و خبرنگاران این هست که برای احقاق حقوق شهروندی آگاهی بخشی با انتقال اطلاعات صحیح و درست شفاف است.
گفتی است در پایان توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان از کلیه خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار