استاندار تهران گفت: در بخش فرهنگی پیاده روی جاماندگان اربعین باید اقدامات جدی صورت گیرد و دبیرخانه دائمی برای ستاد اربعین تشکیل شود تا برنامه‌های هدفمند برای فرهنگ سازی در دستورکار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 07 August 2023

به گزارش تابناک تهران، جلسه اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم دلدادگان حسینی به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه استان تهران، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سردار محمدیان، حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، معاونین و مدیران کل استانداری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

فخاری در این جلسه اظهار کرد: این جلسه با هدف مرور برای ظرفیت پذیرش جمعیت بزرگ دلدادگان حسینی در مراسم اربعین می‌باشد. 

وی ادامه داد: امسال همچون سال‌های گذشته دو مسئولیت هم به عنوان ستاد نجف و هم جاماندگان اربعین حسینی داریم که باید پشتیبانی و پوشش داده شود و دستگاه های زیادی درگیر خدمات‌رسانی، پشتیبانی و تامین امنیت این مراسم بزرگ می‌شوند. 

استاندار تهران با اشاره به لزوم مردمی سازی مراسم دلدادگان اربعین حسینی عنوان کرد: وقتی مردم مشارکت می کنند، پاسخگویی بهتری صورت می گیرد و اگر وجه مردمی تقویت شود باید در الگوی رفتاری خود تغییر ایجاد کنیم که در این راستا ائمه جماعات و شوراهای همیاری محلات باید نقش آفرینی کنند. 

 

فخاری سپس گفت: مواردی که قابلیت مردمی‌ سازی در این مراسم دارد، تفکیک و مشخص شود تا تکالیف مجموعه های دولتی نیز مشخص‌تر شود؛ تنوع، کثرت و تکثر جمعیتی باید همسو با این هدف مقدس باشد و فضای تبلیغاتی در این جهت مرور شود. 

وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات ترافیکی تاکید کرد: اطلاعات ترافیکی در اختیار عام مردم قرار گیرد، همچنین چگونگی تامین نیازمندی ها از اسکان موقت تا پذیرایی، نگهداری کودکان، امداد موقت و غیره مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار تهران افزود: ظرفیت پذیری ری نیز اهمیت دارد که باید جمعیت مدیریت و هدایت شود، در این زمینه ۲۴ ساعت قبل از آغاز مراسم، قرارگاه تاکتیکی تشکیل و ظرفیت‌سنجی صورت گیرد. 

فخاری با اشاره به اهمیت موضوع نقل و انتقال زائران خاطرنشان کرد: با کمک شهرداری ها و همچنین فرمانداری‌های مجاور به عنوان معین ری، موضوع نقل و انتقال شهروندان مدیریت شود؛ همچنین پوشش خبری مراسم  نیز اهمیت دارد که محتوا و کثرت در پوشش خبری حائز اهمیت است. 

 

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی باید اقدامات جدی صورت گیرد و دبیرخانه دائمی برای ستاد اربعین تشکیل شود تا برنامه‌های هدفمند برای فرهنگ سازی در دستورکار قرار گیرد. 

استاندار تهران به تامین امنیت و برآوردهای صورت گرفته شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: محور امدادی مورد توجه باشد تا دچار مشکل نشویم و تمام اقدامات به شکل درست پیگیری شود تا حضور پرشور مردم و استقلال طلبی و بزرگ منشی مردم ایران را به گوش دشمن برسانیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار