فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از ثبت درخواست بیش از ۲ هزار گذرنامه زیارتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 07 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی وبه نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ شجاعی نسب صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: مردم شایسته بهترین خدمات هستند و خدمت به مردم از بالاترین ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ نفر شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است گفت: در حوزه گذرنامه زیارتی در خدمت مردم هستیم و در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ گذرنامه عادی صادر شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: صدور گذرنامه زیارتی با هزینه ۵۰ هزار تومان و مدت اعتبار ۵ سال برای تمام همشهریان فراهم شده و فقط ویژه ماه‌های محرم و صفر است.

شجاعی نسب با بیان اینکه مردم دریافت گذرنامه را به روز‌های آخر موکول نکنند، تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون ۲ هزار و ۱۳۹ نفر درخواست گذرنامه زیارتی کردند و مردم بدون گذرنامه معتبر به سمت مرز نروند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۱۴ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی انجام شده که افزایش چهار درصدی دارد و ۳۶ هزار تماس راهنمایی و ارشاد و ۶۲ هزار تماس عملیاتی و بخشی تماس‌های مزاحمتی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره و مددیاری نیز تعداد ۸ هزار و ۳۳۵ نفر به مراکز مشاوره پلیس مراجعه داشتند که با تلاش مددیاران اجتماعی بیش از ۷۸ درصد پرونده‌ها رفع شده است.

شجاعی نسب گفت: در حوزه نظارت بر اماکن عمومی استان نیز بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید انجام شده که ۵ هزار و ۷۱۸ مورد تذکر و ۱۱۴ تعهد و ۲۰۸ اخطاریه دریافت کردند و ۱۱ اماکن پلمب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با مراجع قضایی ارتباط الکترونیکی دارند افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز اینترنتی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرائم حوزه فضای مجازی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که در این راستا بیش از ۳ هزار نفر دستگیر و ۵۴۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

شجاعی نسب بیان کرد: برخورد با توزیع‌کنندگان خرد و پاسخگویی به مطالبات مردمی در دستور کار بوده و در حوزه قاچاق کالا نیز تمرکز ما بر توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و قاچاق سوخت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت در استان کشف شده است گفت: ۱۱۰ هزار و ۷۲۹ قطعه مرغ بدون مجوز‌های قانونی که از استان قصد خارج شدن داشته، کشف شده که افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: ارزش ریالی پرونده حوزه قاچاق بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و در این زمینه ۱۲۴ هزار دستگاه خودرو توقیف شده که از این تعداد ۷۱۳ خودرو شوتی بوده است.

شجاعی نسب با بیان اینکه طرح ویژه برخورد با خودرو‌های شوتی را در استان اجرا کردیم که کاهش چشمگیری در این حوزه داشتیم عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۲۴ تردد در جاده‌های استان داشتیم که جانباختگان تصادفات درون شهری با کاهش ۶ درصدی و در جاده‌های برون شهری با کاهش ۱۳ درصدی روبرو بوده است.

وی گفت: ۴۷۰ هزار راننده متخلف از ابتدای سال اعمال قانون شدند و ۴ هزار و ۵۸ دستگاه توقیف فیزیکی و ۹ هزار و ۶۰۲ خودرو توقیف سیستمی شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: ۴۹ درصد تصادفات استان به دلیل عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده و ۴۰ درصد تصادفات در جاده‌های روستایی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تصادفات در استان افزایش ۹ درصدی داشته است بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز یک هزار و ۳۵۲ سارق در استان دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار