ائمه جمعه استان تهران ابراز داشتند که دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه و سناریوهای مختلف به جنگ نرم و رسانه‌ای علیه کشور اقدام می‌کنند و هر بار با بصیرت و حضور مردم انقلابی با شکست مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 04 August 2023

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اعتقاد و ارادت مردم ایران به مکتب اهل بیت تاریخی و سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد.

وی افزود: حضور ملت حسینی ایران در تاسوعا و عاشورای امسال ویژه‌تر و معنادارتر و پاسخی دندان‌شکن و کوبنده به دشمنان اهل بیت و ضد انقلاب بود.

امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم بیان کرد: یزیدیان زمان و مزدورانشان پیش از آغاز محرم با تبلیغات گسترده و ایجاد کمپین‌های تحریم محرم تلاش کردند مجالس عزاداری امسال را از رونق بیندازند که شکست خورده و رسوا شدند.

ترابی تصریح کرد: ۱۴۰۰ سال است دشمنان اسلام نتوانستند نور قرآن و ولایت را خاموش کنند و از این به بعد هم نخواهند توانست و در تاسوعا و عاشورای امسال یک‌بار دیگر دشمنان از ملت عاشورای ایران شکست خوردند.

وی یادآور شد: دشمن از قرآن و عترت از مجالس محرم و صفر سیلی خورده است آن‌ها از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری محرم ترس و وحشت دارند این مجالس و دسته‌های عزاداری همه ساله ارکان حکومت ظالمین را به لرزه در می‌آورد.

ترابی گفت: نماز جمعه یک امر حکومتی و مرتبط با حاکم اسلامی و دستگاه حکومت اسلامی است و احیای آن پس از انقلاب اسلامی یکی از برکات و دستاورد‌های بزرگی است که آثار آن مداوم و بی‌شمار است.

امام‌جمعه رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه‌های گذشته و در زمان‌هایی که نیاز به بصیرت فوق‌العاده وجود داشت، نماز جمعه یکی از بهترین منادیان بصیرت و تقوا بوده است.

تحریف باعث شد تا نهضت مشروطه از مشروعه خارج شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته پاکدشت با اشاره به نهضت مشروطه و نحوه نفوذ دشمنان اظهار داشت: حادثه سیاسی ۱۴ مرداد نهضت مشروطه پیش از روی کار آمدن رضاخان است مردم به تبعیت از علما به میدان آمدند.

وی افزود: نفوذ بیگانگان مسیر مشروطه را تغییر داد، همان نهضتی که به نام دین و اسلام تبدیل به چوبه دار برای علمای دین، چون شیخ فضل‌الله نوری است. نهضت مشروطه باید مشروعه باشد این گناه عالم دین بود، اما نفوذ دشمنان با کمک از این بستر پهلوی را به میدان آورد و این بلای بزرگی بود که مردمان زمان گرفتار آن شدند و باید از آن درس عبرت گرفت.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه گفت: مردم باید بصیرت داشته باشند این بصیرت مانع فاصله مردم از ولایت شد، از بین بردن حجاب، جلوگیری از روضه‌خوانی و فاصله بین علما و مردم از دستاورد‌های رضاخان بود، اما محال است که این مورد تکرار شود، زیرا که مردم قدردان و مطیع رهبری هستند، اما بدانیم که دشمن بیدار است و از شرایط به نفع خود بهره می‌برد.

لزومی با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ مردادماه اضافه کرد: ۲۲ مردادماه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است و پاکدشت نزدیک به ۸۰ شهید مدافع دارد که هم غریب و هم مهاجر فی سبیل الله و مظلوم هستند که اگر این شهدا نبودند حرم‌های شیعه‌ها با خاک یکسان می‌شد.

وی در ادامه ابراز کرد: مدافعان حرم با پیکرشان در مقابل تجاوز داعش ایستادند، از پاکدشت ۱۰ نفر از سپاهیان ایران در مقابل دشمنان ایستادند.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: ۱۷ مردادماه روز خبرنگار است و وظیفه خبرنگاران یک وظیفه ملی است و جهاد تبیین در دستان و قلم‌های شما رقم می‌خورد لذا باید از انتشار هرگونه خبر‌های نادرست پرهیز کنید.

امام‌جمعه پاکدشت در پایان با اشاره به برگزاری مراسم پرشور عزاداری امام‌حسین (ع) در پاکدشت ضمن تشکر از مردم خاطرنشان کرد: مراسم امام حسین (ع) در پاکدشت باشکوه برگزار شد و به رغم اینکه دشمن می‌گفت این پول‌ها را به دست مستمندان بدهید، اما امسال عزاداری‌ها توسط مردم و گسترده‌تر برگزار شد و دشمنان نیز در کنار همه لجن پراکنی‌هایشان قصد چند ترور داشتند که توسط نیرو‌های گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.

انشعابات غیراصولی گاز در پردیس جان هزاران نفر را تهدید می‌کند

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار داشت: مجتمع ۱۸۲۰ واحدی با اخطار قطع گاز با خطر جدی جانی و مالی مواجه هستند و این در حالی است که حدود ۶ سال قبل لوله‌کشی گاز انجام‌شده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه شده‌اند که به هر علتی لوله‌های گازداری پوسیدگی و نشتی دارند.

وی افزود: با مطالبه گری مردم در نماز جمعه و پیگیری مسئولان وقت انشعابات تعداد ۱۳ بلوک با ۲۶۰ واحد از قبل به مدت ۲ ماه قطع و اصلاح شد، اما بعد از مدت‌ها این معضل رها شده و اکنون ۲۰ بلوک با ۴۰۰ واحد باقیمانده در مرحله اخطار قطع گاز قرار گرفتند.

امام‌جمعه پردیس یادآور شد: در صورت قطع گاز در این فصل هوای گرم، زندگی مردم مختل می‌شود و نبود گاز و مواد نفتی که از ضروریات مردم هست مردم را به‌شدت در سختی و فشار قرار خواهد داد.

حسینی تصریح کرد: اگر اداره گاز انشعابات را قطع نکند، خطر انفجار ناشی از نشت گاز در مجتمع جان هزاران نفر را تهدید می‌کند و مسئولان باید هرچه سریع‌تر به این مشکل به‌صورت ویژه رسیدگی کنند.

وی در ادامه گفت: اعلام کردند که ساکنان بایستی مبلغ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای اصلاح لوله‌های پوسیده پرداخت کنند، این مشکل از سهل‌انگاری و عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه است، مردم قشر ضعیف ساکن در این مجتمع هزینه انشعابات گاز خود را از قبل پرداخت کرده و قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای نیستند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از هر نوع حادثه و رفع مشکل مردم محروم از فرماندار، دادستان و اصحاب رسانه درخواست می‌شود برای حل این موضوع پیگیر باشند.

سناریوی دشمنان در جنگ نرم و رسانه‌ای علیه کشور با شکست مواجه می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل کاظمی امام‌جمعه پرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و قبولی عزاداری‌های عزاداران حسینی و روز خبرنگار با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی در قول و عمل اظهار داشت: دشمنان هر روز با یک برنامه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند و یک روز جوانان، دانشجویان و نخبگان و یک روز هم محرم و حجاب بالاخره بیکار نمی‌نشینند، ولی با تمام تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ کردن محرم امسال سیل و خروشی از جمعیت عزادار در تمام نقاط کشور در عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش راه افتاد.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه و سناریو‌های مختلف به جنگ نرم و رسانه‌ای علیه کشور اقدام می‌کنند و هر بار با بصیرت و حضور مردم انقلابی با شکست مواجه می‌شوند، ولی دست‌بردار نیستند، اما باید به آن‌ها بگوییم در اسفندماه سال جاری و انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران یک‌بار دیگر تودهنی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.

امام‌جمعه پرند در خصوص برگزاری جلسه امربه‌معروف و نهی از منکر شهر پرند یادآور شد: در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهر پرند پیرامون موضوع اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در کشور جمهوری اسلامی ایران موضوعاتی مطرح شد و با برخی که این موضوع را کم‌اهمیت و رعایت نکرده بودند برخورد شد.

کاظمی با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد و دانمارک بیان کرد: باید طبق سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که از همه جوانان مسلمان درخواست کرد تا از کسی که قرآن را آتش زده انتقام بگیرند و اینکه جوانان منتظر هیچ‌کس نمانید، نه سازمان همکاری اسلامی، نه اتحادیه عرب، نه دولت‌ها و نه ارتش‌ها شما باید با مسئولیت خود عمل کنید و این ملعون‌های جنایتکار را به سزای اعمالشان برسانید اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار