مدیر مخابرات منطقه لرستان از برنامه‌های توسعه شبکه ارتباطات سیار در سال جاری با سرمایه گذاری ۴۹۰۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 02 August 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرآنلاین، نبی اله شمسی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۳۰ سایت BTS در نقاط شهری، روستایی و جاده‌ای نصب و راه اندازی شده است گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تمامی سایت‌ها تلفن همراه مخابرات در سطح شهر‌های استان به تکنولوژی ۴ G تجهیز شده اند.

وی نصب و راه اندازی ۱۵ سایت جدید شهری و ارتقا تکنولوژی ۱۲۴ سایت به۳ G و ۴ G و همچنین نصب و راه اندازی ۶۴ سایت جدید در حوزه روستایی و ارتقاء تکنولوژی ۳۲ سایت به نسل جدید تلفن همراه در سال جاری با سرمایه گذاری بیش از ۴۹۰۰ میلیارد ریال را از برنامه‌های مخابرات به منظور بهبود کیفیت سرویس‌های مبتنی بر این محصول مخابراتی دانست.

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: این اقدام امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و امکان بهره مندی مشتریان از فعالیت‌های مجازی بر بستر اینترنت همراه، به ویژه در حوزه‌های آموزشی فراهم آورده است.

دکتر شمسی فر به انجام درایو تست در مناطق مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: همکاران ما با هدف شناسایی نقاط دارای مشکل به لحاظ آنتن دهی تلفن همراه نسبت به انجام این تست اقدام می‌کنند و در راستای رفع مشکلات موجود و تقویت BTS‌های مربوطه به هر نقطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد یکی از مشکلات سر راه توسعه شبکه تلفن همراه در برخی مناطق مسکونی این است که مردم احساس میکنند که وجود آنتن‌های تلفن همراه در آن مناطق برای سلامتی آن‌ها مضر است و باید اعلام کنیم همانطور که وظیفه فراهم کردن ارتباطات با کیفیت بالا را برای مردم بعهده داریم، قطعا توجه به سلامتی مردم نیز از اولویت‌های ماست.

دکتر شمسی فر تاکید کرد: اطمینان خاطر می‌دهیم که تشعشعات دکل‌های تلفن همراه در ایران پایین‌تر از استاندارد‌های بین المللی است. این تشعشعات به شکل دوره‌ای بررسی می‌شود و رگولاتوری نیز اگر نیاز به بررسی باشد در محل حاضر می‎شوند و سطح تشعشع را بررسی می‌کنند، در غیر این صورت اگر همراهی مردم نباشد نمی‌توانیم سرویس خوبی ارائه دهیم.

شمسی فر گفت: میزان تشعشعات سایت‌های bts در ایران و در استان لرستان ضمن اینکه پایین‌تر از حد استاندارد‌های بین المللی است، مدام توسط دستگاه‌های ناظر شامل سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات پایش و سنجش می‌شود و این دستگاه‌ها هیچگونه کوتاهی را در این زمینه نپذیرفته و خط قرمز آنهاست و از این حیث به مردم اطمینان خاطر میدهیم و جای نگرانی نیست و برای رفع ضعف در پوشش و برخی اختلالات در ارائه خدمات تلفن همراه در سطح شهر‌های استان نیاز مردم با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعداد ۱۹۰۱۵۰۱ مشترک تلفن همراه در قالب شماره‌های دائمی و اعتباری با ضریب نفوذ تلفن ۱۰۸ درصد از خدمات و محصولات متنوع شبکه ارتباطات سیار مخابرات استفاده می‌نمایند.

وی با بیان اینکه استفاده از تلفن همراه در عصر حاضر بعنوان ضروریات و نیاز‌های اصلی مردم در حوزه فناوری‌های ارتباطی محسوب می‌شود خاطر نشان ساخت: تمام تلاش و توان مجموعه مخابرات منطقه لرستان ارائه خدمات با کیفیت مناسب و در خورشان مردم استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار