کد خبر: ۱۱۱۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 19 July 2023

بارش باران سیل آسا عصر چهارشنبه در مازندران، انسداد ۲۰ راه فرعی و روستایی، طغیان تعدادی از رودخانه‌ها به دلیل بالا آمدن حجم آب و خسارت به اراضی کشاورزی را در پی داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از حوالی ساعت ۱۶ امروز در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۲۰ راه روستایی و فرعی، طغیان رودخانه ها و خسارت به اراضی کشاورزی از مصائب این بلیه در استان بوده است.
اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه‌شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته هشدار داده بود.
مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.
همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز شنبه ۳۱ تیرماه در حالت آماده باش بودند.
حسینعلی محمدی شیرکلاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی شرایط جوی از سوی اداره کل هواشناسی مازندران، عصر امروز بارش های شدید در مناطق جلگه ای استان رخ داد.
وی ادامه داد: این بارش ها و طغیان رودخانه های مناطق موجب خسارت به اراضی کشاورزی برخی از نقاط استان شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : همچنین راه ارتباطی ۲۰ روستا در مناطق کوهستانی مسدود شده و تلاش برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
وی اظهار داشت: هنوز کار ارزیابی میزان خسارت امروز انجام نشده است اما پیش بینی می شود به برخی زیرساخت ها از جمله راه ارتباطی خسارت هایی وارد شده است.
هواشناسی مازندران نیز روز گذشته با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار