استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن ۱۰ هزار واحد صنعتی و ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، گردشگری، تاریخی، حوزه‌های هنری و صنایع دستی می‌تواند پشتوانه خوبی برای تقویت و توسعه روابط ۲ کشور ایران و دانمارک باشد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 16 July 2023

سیدرضا مرتضوی در ملاقات با جسپر وار سفیر دانمارک در ایران که در استانداری صورت گرفت، افزود: اصفهان یکی از استان‌های مهم ایران است که می‌تواند پشتوانه خوبی برای تقویت روابط ۲ کشور باشد.

وی ادامه داد: دانمارک و ایران در سال‌های پیش، از ظرفیت‌های موجود خود بهره قابل توجهی نبردند و مطلوب است این مراودات به توسعه روابط در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و سایر موارد منجر شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بخش‌ اقتصادی قوی، حوزه‌ صنعتی مناسب، ظرفیت فرهنگی و پیشینه تمدنی و تاریخی غنی و ظرفیت‌ بی‌نظیر گردشگری شاخص‌های اصفهان است که می‌تواند در ایجاد و توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و دانمارک اثرگذار باشد.

وی افزود: اصفهان از ظرفیت‌های مختلف گردشگری و تاریخی برخوردار است و در حوزه‌ هنری و صنایع دستی نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در کشور و حتی جهان زبانزد است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بدلیل کیفیت بالا و تنوع آثار صنایع دستی اصفهان، این شهر از طرف یونسکو بعنوان "شهر خلاق جهانی صنایع دستی" نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: اصفهان در حوزه‌های علم، فناوری و دانشگاهی جزو رُتبه‌ها و برندهای نخست کشور است و بعنوان مثال دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی این خطه جزو سه دانشگاه معتبر کشور محسوب می‌شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود پارک‌های علم و فناوری در این استان گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم این حوزه، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که ظرفیت‌های فناوری ویژه‌ای را تولید و به کشور ما و کشورهای همسایه عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان و وجود نیروهای فنی و مهندسی قوی در منطقه، ما می‌توانیم میزبان سرمایه‌گذاران دانمارکی در ایران باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار