معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز ایلام از نصب و راه اندازی سیستم آنالیز ترکیبات هیدروکربنی (DHA) به منظور آنالیز میعانات گازی و مشخص کردن میزان ترکیبات پارافینی، ایزوپارافین ها، نفتن ها، آروماتیک ها و الفین ها در آزمایشگاه این پالایشگاه خبر داد .
کد خبر: ۱۱۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 13 July 2023

به گزارش  تابناک ایلام؛ عابدین زرگوشی با اشاره به اینکه این سیستم با استفاده از توان کارشناسان داخلی و بروزترین روش استاندارد برای استفاده حداکثری از تجهیزات این شرکت اجرا و راه اندازی شده است، افزود: آزمایشگاه این پالایشگاه با توجه به اینکه سرآمد در اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ در شرکت ملی گاز است، توانایی آنالیز ترکیبات گازی، گاز مایع، میعانات گازی ، آب و حلال های شیمیایی را دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه این آزمایشگاه برای تمدید و اخذ مجدد گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ اقدام کرده است، اظهار داشت: آزمایشگاه این پالایشگاه در طول سه سال متوالی موفق به اخذ این استاندارد شده و هم اکنون نیز برای یک دوره دیگر آمادگی دارد.

زرگوشی تاکید کرد: راه اندازی، متدنویسی و کالیبره کردن دستگاه گازکروماتوگرافی برای آنالیز ترکیبات سولفور و ادورانت ها در گازمایع، میعانات گازی و گاز برای تهیه گزارش میزان آنها در محصولات این پالایشگاه در طول سه ماهه نخست سال جاری در این آزمایشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه محلول استاندارد جهت آنالیز ترکیبات سولفور و ادورانت ها در میعانات گازی توسط کارشناسان داخلی این آزمایشگاه ساخته شده است، یادآور شد: این اقدام باعث تحقق نامگذاری امسال در زمینه رشد تولید داخلی و عدم وابستگی به خارج بوده است.

عزم پالایشگاه گاز ایلام برای ارتقای کیفیت محصولات

معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه دستگاه اندازه گیری جیوه در گاز در مقیاس نانو که ساخت کشور آلمان بوده و از سرویس خارج شده بود با استفاده از توان متخصصان داخلی این آزمایشگاه تعمیر و ره اندازی شده است، افزود: دستگاه اندازه گیری نقطه شبنم آب در گاز نیز با استفاده از توان داخلی تعمیر و راه اندازی شده است.

زرگوشی اظهار داشت: با توجه به توانایی و پتانسیل های علمی مختلفی که در این آزمایشگاه وجود دارد، درخواست هایی برای انجام خدمات آزمایشگاهی از طرف پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و دیگر شرکت ها به آزمایشگاه ارسال می‌شود که موجب درآمدزایی برای شرکت می‌شود.

وی از انجام بیش از سه هزار و ۵۰۰ نمونه گیری و ۱۴ هزار و ۶۰۰ آنالیز در سه ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: انجام آزمایش بر روی مواد شیمیایی فرآیندی خریداری شده توسط واحد کالا، پایش مداوم واحدهای فرآیندی و محصولات تولیدی، همکاری با واحد پژوهش جهت انجام پروژه های پژوهشی و پایان نامه‌های دانشجویی از دیگر اقدامات این آزمایشگاه در طول سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار