دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان:
دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان با اشاره به اینکه یزد و گیومری ارمنستان هر دو به میهمان نوازی معروف هستند، گفت: فرهنگ ارزشمند یزد میراثی ارزشمند برای تمام مردم جهان است.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 10 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آرام شابویان در مراسم ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، اظهار داشت: برای من افتخاری است که در خدمت مردم یزد هستم و مجددا تشکر می‌کنم از مجموعه شهرداری یزد و مردم این شهر که میهمانشان بودم.
وی به ظرفیت‌های بسیار زیادی که یزد در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد اشاره کرد و ادامه داد: ارمنستان و ایران قرنهاست که با هم همسایه هستند و اشتراکات بسیار زیادی دارند.
دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان افزود: شهری مانند یزد با چنین فرهنگی تنها یک میراث ارزشمند برای مردم این شهر نیست بلکه نمونه بسیار خوبی برای همه بشریت است.
شابویان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که مردم یزد دارند مربوط به فرهنگ بسیار خوبی است که در میان آنها وجود دارد این فرهنگ ارزش آن را دارد که به تمام مردم جهان معرفی شود.
وی به میهمان نوازی مردم یزد اشاره کرد و ادامه داد: مردم ارمنستان و ایران در حوزه میهمان نوازی شباهت‌های بسیار زیادی دارند و در این بین یزد و گیومری هر دو در کشور خود به میهمان نواز ترین مردم شناخته می‌شوند.
دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان خاطرنشان کرد: چنین ظرفیت بسیار خوبی می‌تواند زمینه‌ ای را به وجود آورد که تعامل و ارتباطات این دو کشور و این دو شهر هرچه بهتر و بیشتر شود.
شابویان افزود: مجددا این سالروز و ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد را تبریک عرض می‌کنم و خیلی خوشحالم که یونسکو به این نتیجه رسید که یزد را به ثبت جهانی برساند.
وی بافت تاریخی یزد و ساختمان‌های موجود در این بافت را بسیار ارزشمند، زیبا و خوب توصیف کرد و گفت: این بافت را همه باید ببینند و از آن لذت ببرند چرا که بسیار زیبا و دوست داشتنی است.
دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان خاطرنشان کرد: هدف ما افزایش تعاملات دو شهر است و سعی می‌کنیم یزد را در ارمنستان و گیومری به خوبی معرفی کنیم تا این تعامل هرچه بیشتر به وجود آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار