مدیر منطقه یک شهرداری یزد از ساخت مقبره شهید گمنام در میدان شهدای حج یزد و با الهام گیری از معماری ایرانی اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 04 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید علیرضا رسولی در بازدید از روند ساخت المان شهید گمنام میدان شهدای حج یزد، اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های گسترده مردمی در منطقه یک و محله امامشهر یزد، ساخت المان شهید گمنام در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این المان بر مزار شهید گمنام میدان شهدای حج ساخته می‌شود، تصریح کرد: در ساخت این مقبره به صورت کامل از معماری ایرانی اسلامی بهره گرفته شده و اصول ارزشی سازه‌های اسلامی را در آن لحاظ کردیم.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد با بیان اینکه تمام این اقدامات و طرح‌ها برای ساخت مقبره شهید گمنام با طرحی زیبا و فاخر بوده، خاطرنشان کرد: نهایتاً با هندسه هشت ضلعی ترکیب با ستون‌های مدور، سر ستون‌های اسلیمی و نهایتا گنبد فیروزه‌ای این طرح نهایی و تاکنون بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رسولی در ارتباط با مختصات فنی این بنا، گفت: ارتفاع از کف تمام شده تاسرستون‌ها دومتر و نیم، ارتفاع از کف تمام شده تا قوس‌ها و تویزه، سه متر و ده سانتی‌متر و ارتفاع از کف تا تمام شده تا گنبد حدود شش متر است.

وی با تاکید بر اثرگذاری بالای شهدا در جامعه، افزود: موقعیت قرارگیری این مقبره در میدان باعث شده که طراحی و اجرای آن به عنوان یک بنای فاخر و ارزشمند، میعادگاه عاشقان شهید و شهادت باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: از برنامه‌های این طرح آن است که با همکاری هیات امنای و سایر فعالان فرهنگی و مذهبی، فرهنگ شهادت بر اساس نیازهای روز جامعه ترویج یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار