کد خبر: ۱۱۱۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 26 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ محمد پور توضیحاتی درباره ماجرای زمین خواری ۵۰ میلیارد ریالی در ساری و دستگیری متهم پرداخته است.
بر اساس این گزارش رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی ۲ هزار متر مربعی به ارزش۵۰ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران سرهنگ محمد محمدپور در تشرییح جزئیات این خبر گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی و رابطان پلیس اقتصادی در شهرستان ساری افرادی که اقدام به تصرف اراضی ملی در منطقه جنگلی کرده بودند شناسایی شدند.
وی ادامه داد: این موضوع طبق دعوت از کارشناس نقشه بردار اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و با استفاده از نقشه برداری صورت پذیرفته مشخص شد، ۲ هزار متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

سرهنگ محمدپور خاطر نشان کرد: ارزش زمین رفع تصرف شده برابر اعلام نظر کارشناسان۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، در این راستا متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و اراضی ملی از اولویت های ماموریت پلیس امنیت اقتصادی است، از شهروندان مازندرانی خواست هر گونه اخبار و اطلاعات مربوط به زمین خواری و تصرف عدوانی اراضی ملی در این استان را از طریق پل ارتیاطی ۱۱۰ به این پلیس اطلاع دهند.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار