سفیر زیمبابوه در کشورمان گفت: اصفهان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان بسیار فعال است و آماده همکاری بیشتری با این استان در حوزه‌های مذکور هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 17 June 2023

برایت کوپمبا در دیدار با استاندار اصفهان افزود: اصفهان مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران است و تور بازدیدی در زمینه انرژی و فناوری‌های دانش‌بنیان در این استان خواهیم داشت تا اطلاعات بیشتری را کسب کنیم.

سفیر زیمبابوه در ایران با اشاره به ظرفیت های اصفهان در بخش تجارت، اظهار کرد: ایران کشوری توسعه یافته است و استان اصفهان نیز از لحاظ توسعه در ایران حرف نخست را می‌زند و به دنبال ارتقا و توسعه همکاری‌ها هستیم.

وی به ظرفیت های گردشگری در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: زیمبابوه نیز جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد و این موضوع فصل مشترکی میان این کشور و اصفهان است.

او با بیان اینکه در تلاشیم تا مذاکره هایی که میان دو کشور انجام شده به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک میان ایران و زیمبابوه به میزبانی ایران برگزار و زمینه‌های همکاری در این کمیسیون بررسی شد.

"کوپمبا" با تاکید بر اینکه ایران و زیمبابوه در زمینه همکاری‌های بین‌المللی همیشه حامی یکدیگر بوده اند، گفت: تحریم‌ها نباید سبب نا اُمیدی ما شود بلکه می‌توانیم ارتباط قوی‌تری با یکدیگر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت ایران در زمینه‌های مختلف نانوفناوری و گردشگری در حال افزایش ظرفیت هاست، افزود: تعدادی از دانشجویان زیمبابوه به اصفهان خواهند آمد تا در رشته های نانو فناوری تحصیل کنند و تجربه بیاموزند.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران است و نقش ویژه‌ای در جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی، هنری، صنعتی و اقتصادی ایفا می کند.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه استان اصفهان با فعالیت حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی سهم قابل توجهی از تولیدات ایران را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان به لحاظ علم و فناوری و برخورداری از دانشگاه های برتر نیز جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد.

وی، دیگر نقطه قوت استان اصفهان را در بخش فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: اماکن تاریخی و میراثی متعددی در استان اصفهان وجود دارد که بخش‌هایی از این خطه را به موزه تبدیل کرده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: پس از دیدار رییس جمهور کشورمان از زیمبابوه در حاشیه اجلاس سازمان ملل، شاهد اتفاقات خوبی در رویکردها و توسعه مراودات بین ۲ کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به نهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک میان ایران و زیمبابوه، افزود: ظرفیت‌های جدیدی برای همکاری میان ۲ کشور فراهم شده که امیدبخش است.

استاندار اظهار امیدواری کرد که در سفرهای بعدی میزبان هیات‌های تجاری زیمبابوه باشیم تا مذاکره‌های جدیدی آغاز شود.

در این دیدار در باره گسترش روابط میان کشور زیمبابوه با ایران با محوریت اصفهان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار