مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از اغاز فرایند هوشمندسازی و استفاده از فناوریهای نوین در معادن استان خبر داد و گفت: در صورتی که فرایند سرمایه‌گذاری معادن شن و ماسه‌ کوهی ظرف مدت ۴۰ روز شروع نشود، روند انتزاع آن‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 13 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «محمدکاظم صادقیان» در نشست شورای معادن استان اظهار کرد: در راستای ارتقاء بهره‌وری در معادن، در شورای معادن استان موضوع هوشمندسازی و استفاده از فنآوریهای نوین در معادن استان مطرح و مقرر شد معادن فرایند هوشمندسازی را آغاز کنند.

به گفته وی، هم اکنون تعداد پروانه بهره برداری معادن استان یزد ۷۵۴ مورد است که با اشتغال ۱۵ هزار نفر در حال فعالیت هستند.

صادقیان خاطرنشان کرد: در خصوص فعالیت معادن شن و ماسه نیز مقرر شد درصورتی که معادن شن و ماسه‌ کوهی ظرف مدت ۴۰ روز فرایند سرمایه گذاری آن شروع نشود، روند انتزاع آن‌ها آغاز شود.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان ادامه داد: همچنین مصوب شد به منظور تکمیل دو بانده کردن محور یزد- طبس که در استان یزد واقع شده، هر یک از معادنی که در این مسیر فعالیت دارند به میزان ۱۵۰ کیلومتر از این محور را با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط تکمیل کنند.

صادقیان در پایان رویکرد جدید راهبردی حوزه معادن استان را توسعه فعالیت‌های اکتشافی بیان کرد و افزود: در شورای معادن به این موضوع هم پرداخته و مقرر شد در این بخش سرمایه‌گذاری و فعالیتهای موثری با هماهنگی دستگاههای اجرایی همچون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار