کد خبر: ۱۱۰۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱ 14 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/02/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
طرح ضربتی پلیس مازندران در پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز
سرهنگ حسین شریف پور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران از اجرای طرح ضربتی پلیس امنیت عمومی در پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در شهرستان "عباس آباد" خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین شریف پور" در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با محوریت ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در سطح معابر عمومی، واحدهای صنفی با اعزام تعداد ۲۸ اکیپ متشکل از عوامل پلیس امنیت عمومی استان، یگان امداد مرکز استان و عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان های "تنکابن و عباس آباد" به مرحله اجرا درآمد.
وی با اشاره به اجرای طرح بازدید و نظارت بر واحد های صنفی در منطقه متل قو سلمانشهر از بازدید 216 واحد صنفی در این طرح خبر داد و افزود: در این ارتباط 64 واحد صنفی متخلف اخطار پلمب دریافت کردند  و از 131 واحد صنفی اخذ تعهد شد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت : این عملیات 21 واحد صنفی متخلف بدلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و اجتماعی و مقررات صنفی پلمب شدند.
شریف پور بیان کرد: کشف یک دستگاه خودروی سرقتی، دستگیری 32 متهم از دیگر اقدامات این طرح بوده که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران با بيان اینکه این طرح با همکاري و تعامل خوب مردم با پليس اجرا شد،گفت: مشارکت و همراهی شهروندان با پلیس نقش بسزایی در برقراری نظم و امنیت در جامعه دارد .
------------------------------------------
کشف مواد مخدر از یک عامل افیونی در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری یک عامل افیونی و کشف9کیلو و 600گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر گفت :در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افيوني در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي ميداني، ماموران با هدایت اطاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به شناسايي و تردد این قاچاقچی مواد مخدر در محور هراز شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی خبر داد و تصريح کرد: در بازرسی های به عمل آمده از خودروی این سوداگر مرگ 9کیلو و 600گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ داداش تبار در خاتمه با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .
------------------------------------------
دستگیری سارق خودرو و کشف خودرو سرقتی در بابل
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگیری سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی در کمتر از 24 ساعت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام سرقت یک خودروی سواری 206، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: با اجرای طرح های کنترلی و تقويت گشت هاي انتظامي، ماموران خودروی مسروقه را در حین تردد در این شهرستان مشاهده و در اقدامی عملیاتی آن را متوقف کردند.
سرهنگ شالیکار ، تصريح كرد: متهم در بازجویی های تخصصی و با مواجهه با اسناد و مدارک موجود به سرقت اين خودرو اعتراف کرد و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل : در پايان از شهروندان خواست: ضمن تجهیز خودروی خود به وسايل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
مادر و دختر سارق برنج در ساری
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 سارق زن "مادر و دختر" و كشف 17 کیسه برنج سرقتي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با بيان اینکه مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، اظهار داشت: با رعایت اصول حفاظتي و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسياري از سرقت‌ها پیشگیری كرد.
وي در ادامه به وقوع چند فقره سرقت سريالي از منازل در شهرستان‌ ساری طي هفته‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: پيگيري موضوع براي شناسايي سارق يا سارقان در دستور كار ماموران کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اعلام اينكه ماموران پلیس ساری با انجام تحقیقات گسترده و بررسی پرونده‌ یک مادر و دختر سارق را در اين خصوص شناسایی کردند، افزود: اين افراد با هماهنگي قضائي دستگير و در بازرسي از منزل آنها، 340 کیلوگرم برنج كشف شد.
وی از اعتراف سارقان به سرقت منازل در شهرستان‌ ساری خبر داد و گفت: سارقان مادر 45 ساله و دختر22 ساله با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.
سرهنگ ساداتی در پایان با تاكيد بر حذف زمینه‌های وقوع جرم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ريزي دقيق، احساس مسئوليت و همچنين تجزيه و تحليل جرايم مي‌توان ضريب امنيتي را بالا برد و فضا را براي مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.
------------------------------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در نور
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران یگان امداد با همکاری ماموران منابع طبیعی در حین گشت زنی دو دستگاه خودرو نیسان حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد : ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی، 3 تن چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
سرهنگ قلی پور خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------------------
دستگیری شرور فراری در محمودآباد
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگيري شرور سابقه دار و فراری در عمليات مقتدرانه پليس در شهرستان محمودآباد خبر داد.
سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: در پي وصول اخبار واصله مبنی از حضور یکی از افراد سابقه دار و تحت تعقیب در یکی از محلات بخش سرخرود شهرستان محمودآباد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: روز گذشته ماموران پس از انجام کار اطلاعاتی و تخصصي، مخفيگاه اين شرور را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه و مقتدرانه، یک شرور متواری را دستگير کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اينکه فرد دستگير شده داراي سوابق تیراندازی، قاچاق اسلحه،-نزاع و درگیری-حمل مواد مخدر و فرار از زندان را دارد، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
سرهنگ ساداتی در پايان خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي با اشراف اطلاعاتي و حضور مقتدرانه اجازه نخواهد داد هنجارشکنان و مخلان امنيت عمومي ، نظم و آرامش مردم را برهم بزنند.
------------------------------------------
سوداگر مرگ در چالوس دستگیر شد
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري عامل تهیه و توزیع موادمخدر و کشف 10 کیلوگرم موادمخدر در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" با اعلام اين خبر افزود: در پي کسب خبري مبني بر خرید و فروش مواد مخدر توسط فردی در سطح شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه اين فرد را دستگير و در بازرسی از منزل وی 10 کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
سرهنگ خسروی در پایان با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح ورفت وآمدهای مشکوک به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان خودرو و قطعات خودرو در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 2 سارق حرفه ای خودرو و قطعات خودرو با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی از کشف 6 فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو در بازرسی از مخفیگاه متهمان و مالخران خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودرو در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
------------------------------------------
متلاشی شدن باند سارقان و مالخر در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان های در حال ساخت شهر ساری و حومه موضوع با جدیت و تلاش شبانه روزی در دستور کار ماموران کلانتری 11 و پایگاه آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که سرقت ها در مکان های مختلف و همچنین از ساختمان های فاقد دوربین و نگهبان انجام شده است، افزود: ماموران پس از اقدامات فنی و پلیسی سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع محترم قضائي و در یک اقدام ضربتی نامبردگان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در بررسي هاي تکميلي يک نفر مالخر اموال مسروقه  شناسایی و از محل اختفای وی، یک تن میله گرد و خمود، دریل ، دستگاه سنگ بر ، دستگاه جوش ، دستگاه چمن زن ، موتور آب ، کفکش، اره برقی، کابل برقی مسی سالم و ذوب شده ، برنج ، کابل مخابراتی ، فیبر نوری ، دوربین مدار بسته و ... کشف شد.
وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی انجام شده به جرم خود مبني بر خريد و فروش اموال مسروقه اعتراف کردند که ارزش اموال مکشوفه طی نظر کارشناسان 4 میلیارد و هفتصد میلیون ریال برآورد شد و هر سه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده در پایان از شهروندان خواست تا در ساختمان های در حال ساخت خود از نگهبان استفاده کنند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار