معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم در اجلاس پکن +۲۰ در نیویورک وضعیت موجود، دستاوردها و چالش‌های زنان ایران را در کنار زنان جهان برای برون‌رفت از چالش‌های موجود ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹ 07 March 2015
به گزارش تابناک یزد،  بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، شهیندخت مولاوردی شب گذشته در نشست مشترک جمعی از مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد که در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی راهی را برای زن ایرانی و مسلمان گشود که از ابتذال و تحجر به دور بود به طوری که با پیروزی انقلاب اسلامی هویت زن مسلمان احیا شد.
 
وی افزود: امروزه با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بازخوانی و مقایسه میزان فاصله وضعیت موجود با وضعیت مطلوب ایجاد شده است به طوری که بررسی‌ها نشان می‌دهد جامعه از یک توسعه یافتگی نامتوازن رنج می‌برد که برای حل این مشکل باید میان فرهنگ و اقتصاد توازن ایجاد شود که این عدم توازن در حوزه زنان و خانواده نمود بیشتری می‌یابد.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دولت‌های مختلف از جمله دولت سازندگی و اصلاحات در موضوع زنان یک وجه از توسعه را در اولویت قرار می‌دادند و همه برنامه‌ها و سیاست‌ها را حول آن محور انجام می‌دادند و در دهه قبلی دولتی بر سر کار آمد که تحت عنوان اصولگرایی، مهرورزی و عدالت محوری موضوعات را پیگیری می‌کرد و اکنون در دولت یازدهم موضوع زنان و خانواده با رویکرد اعتدال پیگیری می‌شود که باید با تبیین این رویکرد به برنامه‌ریزی در این حوزه بپردازیم که البته این رویکرد شباهت بیشتری به رویکرد ابتدای انقلاب در این حوزه دارد.
 
مولاوردی با تأکید بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی برای فعالیت در حوزه زنان تصریح کرد: هر سال در حوزه شکاف جنسیتی گزارشی توسط مجمع جهانی اقتصاد ارائه می‌شود که ما هر چند در شاخص‌های آموزشی، بهداشت و امید به زندگی وضعیت مطلوبی داریم اما در حوزه‌های توانمندی و مشارکت اقتصادی و توانمندی سیاسی زنان جایگاه قابل قبولی را نداریم.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای تغییر شاخص‌ها باید درآمد اقتصادی زنان ایرانی با واقعیت‌های زندگی آنان همخوانی داشته باشد.
 
مولاوردی با تأکید بر اینکه نیمی از سرمایه انسانی کشور یعنی زنان آماده‌تر، آگاه‌تر، سالم‌تر و مصمم‌تر از همیشه برای خدمت در جامعه آماده‌اند، تصریح کرد: اگر به درستی از این سرمایه عظیم استفاده شود می‌توانیم بحران‌های بسیاری مانند بحران آب و محیط زیست را در مسیر توسعه و پیشرفت از بین ببریم.
 
وی با تأکید بر توانمندسازی خانواده برای رویارویی با چالش‌های جهان معاصر گفت: معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده برای توانمندسازی خانواده و در راستای تحقق اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز 20 ساله نظام فعالیت می‌کند.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در اجلاس پکن +20 در نیویورک وضعیت موجود، دستاوردها و چالش‌های زنان ایران را در کنار زنان جهان برای برون‌رفت از چالش‌های موجود ارئه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار