مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد گفت: عدس سیاه با توجه به زمان کاشت و کوتاهی زمان داشت می تواند جایگاه خوبی در الگوی کشت گیاهان کم آبخواه استان یزد داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 07 May 2023

یدالله جواد پور، مدیر زراعت جهادکشاورزی یزد با اشاره به این‌که  عدس سیاه از گونه‌های گیاهی تیره بقولات است اظهار کرد:‌ عدس‌سیاه به دلیل آهن و پروتئین بسیار زیاد در تغذیه کودکان کاربرد فراوانی داشته و می‌تواند در رژیم غذایی کودکان، زنان و اشخاص گیاه خوار قرار گیرد.

وی با بیان این‌که کاشت این محصول در بهمن ماه و برداشت آن در خردادماه است، افزود: باتوجه به زمان کاشت و کوتاهی زمان داشت، این محصول می‌تواند در الگوی کشت گیاهان کم آبخواه استان جایگاه خوبی داشته باشد.

جوادپور با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری زیر کشت این گیاه ارزشمند قرار گرفته، تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت عدس سیاه، ۱ تا ۱.۵ تن محصول قابل برداشت است و با توجه به قیمت مناسبش می‌تواند برای کشاورزان مقرون بصرفه باشد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی یزد با بیان این‌که عدس سیاه در بخش آسفیج بهاباد، روستا‌های آسفیج، وحدت آباد، جنت، جلیل آباد، ده جمال و کمکوئیه کشت می‌شود خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است سطح زیر کشت این محصول افزایش و به عنوان الگوی کشت محصولات کم آبخواه و زراعی استان معرفی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار