کد خبر: ۱۱۰۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲ 05 May 2023

بارش شدید باران در ساعت های گذشته، انسداد پنج راه فرعی و همچنین طغیان رودخانه‌ هراز به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی برخی روستاهای جلگه‌ای و کوهستانی استان را در پی داشته است که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اکنون این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از بامداد امروز پنجشنبه در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد پنج راه روستایی در آمل، قطعی برق در چهار روستا در سوادکوه از دیگر مشکلات در ساعت‌های گذشته در استان بود.
اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا و بارش شدید باران، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا در روزهای پایانی این هفته هشدار داده بود.
مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما که در ارتفاعات نیز با برف همراهی می شود، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.
همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در حالت آماده باش بودند.
براساس ارزیابی و پایش سامانه هواشناسی مازندران در مجموع حدود ۵۰ میلی متر بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت شد که این بارش ها در مناطق کوهستانی باعث طغیان رودخانه هراز در منطقه امامزاده عبدالله(ع) آمل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار