مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: میزان اشتغال پیش بینی شده برای استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 09 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا « مختار احمدی »، روز شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری برگزار شد، افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده برای هر دستگاه اجرایی در استان به تفکیک مشخص و به آنها اعلام شده است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد این میزان اشتغال در استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات یا اعتبار تعیین شده که به ۲۷ دستگاه اجرایی در استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از ایجاد ۲ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی با جذب ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: این استان رتبه سوم کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ را کسب کرد.

احمدی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ مصوب و تخصیص داد شده بود که این استان توانست بیش از این مبلغ را جذب کند.

۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۶ برای کرمانشاه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: ۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ برای این استان مصوب شده است که سهم ۱۸ بانک عامل برای دریافت این اعتبارات مشخص شده است.

«وحید محمدی» افزود: از این میزان، هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان به بانک ها تخصیص یافته است که از این میزان تخصیص نیز ۱۷۷ میلیارد تومان تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با انتقاد از برخی بانک ها به ویژه بانک های خصوصی در عدم جذب مناسب این اعتبارات اضافه کرد: این بانک ها با توجه به اینکه از منابع استانی استفاده می کنند موظفند الزام های قانونی تعیین شده توسط بانک مرکزی را رعایت کنند.

محمدی یادآور شد: بانک ها موظفند در راستای سیاست های استان و دبیرخانه اشتغال حرکت کرده و تعامل و همکاری لازم را با این ستاد داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه همه در راستای خدمت به مردم کار می کنیم تاکید کرد: استانی همچون کرمانشاه که دچار لطمات و صدمات انباشته شده از زمان جنگ تحمیلی است نیازمند تغییر و توسعه است و این تغییر در سایه تعامل بین همه مدیران و مسوولان استان امکان پذیر است.

بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل ۳۹ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند که به دلیل نداشتن مهارت کافی، نتوانستند شغلی پیدا کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار