تابناک هرمزگان- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: سند کاداستر جهت حفظ حقوق بیت المال و مقابله با تصرف‌های غیرمجاز و تغییر کاربری، برای بیش از ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل استان به مساحت بیش از ۹۲۴ کیلومتر صادر شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 08 April 2023
 

به گزارش تابناک هرمزگان// مجتبی قهرمانی افزود: هدف از صدور سند برای این اراضی، اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، تصرف غیرقانونی و دست اندازی به حریم و بستر دریاست و در نیمه نخست امسال برای ۱۰۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل در استان هرمزگان، سند کاداستری صادر خواهد شد.

وی یادآورشد: تاکنون برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی به مساحت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار و بیش از ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان هرمزگان نیز به مساحت ۵۲ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

رییس شورای قضایی هرمزگان خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای حدنگاری املاک دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح نیز بیش از ۸۰ درصد از املاک یادشده حدنگاری و سند مالکیت آن‌ها صادر شده و مشخصاتشان در بانک اطلاعات کاداستر استان تثبیت و جانمایی شده است.

قهرمانی تصریح کرد: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی و دولتی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتیجه مهمی را در پیشگیری از تصرف‌های غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار