معاون سازمان انرژی اتمی:
معاون سازمان انرژی اتمی مهمترین دلیل دشمنی استکبار با ایران را اقتدار و الگوسازی برای دیگر کشورها دانست و گفت: طبق سند راهبردی به دنبال ایجاد نیروگاه‌های برق هسته‌ای در کشور هستیم و با اقتدار این مهم را دنبال می کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 08 April 2023

سید پژمان شیرمردی در جریان سفر خود به این استان با حضور در نماز جمعه مرکز استان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد، با بیان اینکه نخبگان ایران اسلامی در سازمان انرژی اتمی علی‌رغم سختی‌ها و دشمنی‌های متعدد استکبار جهانی با عزمی جدی و ایمانی راسخ پای کار ملت ایران برای کسب دستاوردهای بزرگ هسته‌ای هستند، اظهار کرد:‌ مسئله هسته‌ای حق مسلم ملت ایران برای اقتدار است.

وی دشمنی و فتنه افکنی دشمنان برای مقابله با دستاوردهای هسته‌ای ایران را دارای سابقه‌ای ۲۰ ساله دانست و افزود:‌ ما به هیچ وجه از مسیر خود که حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی و امنیت پایدار برای ملت ایران است منحرف نخواهیم شد و کوتاه نخواهیم آمد.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که دشمنان در سال‌های مختلف همیشه سعی داشتند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شوند، گفت:‌ امروز به لطف ایمان و همت نخبگان ایران صاحب فناوری‌های بزرگ و منحصربفردی در حوزه هسته‌ای هستیم.

شیرمردی تولید ۵۰۰ رادیو دارو را یکی از دستاوردهای هسته‌ای ایران اسلامی دانست و بیان کرد: این موضوع نقش مهمی در حوزه سلامت و دارویی کشور ایفا می‌کند و ایران را در مسیر خودکفایی تولید برخی داروهای مهم قرار داده است.

وی مهمترین دلیل دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی را خودکفایی ملی و استقلال عنوان و تصریح کرد: ما در این فناوری هسته‌ای و تولید رادیو دارو با تکیه بر توان داخلی و نیروهای بومی به آن دست پیدا کردیم و این جدی‌ترین دلیل دشمنی دشمنان است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که امروز ایران اسلامی جزو ۱۳ کشور دارای چرخه سوخت هسته‌ای است، گفت:‌ طبق سند راهبردی در برنامه ۲۰ ساله کشور به دنبال ایجاد نیروگاه‌های مختلف برق هسته‌ای هستیم که یک موضوع مهم و برای ایران ضروری است.

معاون سازمان انرژی اتمی الگوسازی ایران اسلامی برای دیگر کشورهای جهان را یکی دیگر از دلایل دشمنی استکبار جهانی با ایران دانست و اظهار کرد:‌ صنعت هسته‌ای و این فناوری مهم، اقتدارآفرین و اقتدار زا برای کشور است و یکی از مولفه‌های اصلی قدرت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که امروز در استان یزد از ۱۲ شهرستان پنج شهرستان آن، در این حوزه در فناوری هسته‌ای فعال است، گفت: صنعت هسته‌ای، پیشران سایر صنایع کشور و نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد، بنابراین دشمنان چشم دیدن قدرت و عظمت ملت و کشور ما را ندارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار