مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی رودخانه چناره چرداول، گفت: مهلت یک هفته ای به کارخانه متخلف برای کاهش پساب داده شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 07 April 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی  گفت : با توجه به اعتراض و نارضایتی مردم شهرستان چرداول به تداوم آلودگی شدید رودخانه چناره و افزایش بار آلودگی آن ناشی از تخلیه پساب تصفیه نشده کارخانه خمیر مایه برتر واقع در شهرک صنعتی اسلام آباد غرب با رایزنی و تلاش‌های انجام شده برای تعیین تکلیف وضعیت آلودگی و ترسیم درونمای رفع آلودگی رودخانه مذکور، روز گذشته با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌های ایلام و کرمانشاه و معاونین تخصصی ادارات کل دو استان در دفتر فرماندار شهرستان اسلام آباد و حضور تلفنی دادستان شهرستان اسلام آباد، جلسه‌ای برگزار و ضمن بررسی جدی موضوع تصمیمات مثبتی اتخاذ شده است.

وی افزود : مقرر شده ظرف حداکثر یک هفته کارخانه یادشده نسبت به کاهش حجم خروجی و ایجاد حوضچه در محدوده واحد از تخلیه پساب خام به محیط و رودخانه راوند خودداری کنند.

محمدی ادامه داد : کارخانه یاد شده تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری سیستم تصفیه خانه فاضلاب را راه اندازی کند، در صورت ادامه خروج پساب در پایان هفته اول به شکل فعلی به دستور مقام قضائی بلافاصله واحد تعطیل و پلمب می‌شود.

وی گفت : تا زمان ایجاد تصفیه خانه فاضلاب با خروجی مورد تأیید اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه کارخانه تعطیل خواهد شد.

محمدی مطرح کرد : از پیگیری تمام طبیعت دوستان استان خصوصاً سمن‌های مستقر در شهرستان چرداول تقدیر وتشکر بعمل می‌آید./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
احسنت بر مسئولین پیگیر جهت صیانت از حقوق عامه و نکبت بر مدیران قبلی محیط زیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار