نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در آینده بتواند برای بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها در کارها توجه جدی داشته باشد و از سرمایه بخش خصوصی برای انجام پروژه‌ها استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 26 February 2023

ابوالفضل قربانی در نطق میان دستور هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: طبق روال هر ماه، جمعه هفته قبل جلسه‌ای با نمایندگان اصفهان در مجلس، فرماندار و شهردار داشتیم. موضوع جلسه این ماه، مربوط به اقتصاد شهری و افزایش مؤثر مشارکت بخش خصوصی در موضوعات اداره شهر بود.

وی افزود: بررسی چنین موضوعی، حاکی از این است که مدیریت شهری در آینده بتواند برای بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها در کارها اهتمام جدی‌تر به خرج دهد و از سرمایه بخش خصوصی برای انجام پروژه‌ها استفاده کند. در این مسیر سختی‌ها و موانع وجود دارد که باید برطرف شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشحال هستیم از اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ رقم مربوط به عوارض و تراکم ساختمانی به ۲۵ درصد کل بودجه تقلیل یافته است در حالی که این رقم زمانی ۸۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: عدد ۳ هزار میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های سال آینده خوب است اما نباید خود را به این عدد محدود کنیم و تا هر مقدار که می‌شود استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

قربانی با تأکید بر استفاده از بخش خصوصی در پروژه‌های بزرگ شهر گفت: به عنوان مثال بحث قطار شهری مطرح است. درمدیریت شهری همه مصمم هستند که دهه فجر ۱۴۰۳ خط دوم قطار شهری افتتاح شود و قطعاً با همتی که وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد. متولیان امر نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند ما نیز در شورای اسلامی شهر هر چه در توان داشته باشیم برای تحقق این موضوع به کار خواهیم گرفت، همان طور که بودجه قطارشهری در سال ۱۴۰۲ را برای همین منظور افزایش دادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار