وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کاغذ اسلام اباد غرب ظرفیت تبدیل شدن به قطب کاغذ خاورمیانه را دارد.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 23 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عیسی زارع پور در آیین افتتاح مجتمع دانش بنیان کاغذ خسروی اظهار کرد: در سال تولید، اشتغال افرینی و دانش بنیان   این چرخه تولید راه اندازی شد تا نیاز کشور برطرف و صادرات صورت گیرد که منجر به ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر شده است. 
 
وی ادامه داد: امیدوارم این مسیر سخت با سرعت طی شود و با همت شما و راه اندازی کاغذها در کارخانه اسلام آباد غرب، این کارخانه تبدیل به قطب کاغذ خاورمیانه و غرب آسیا شود. 
 
وی در ادامه افزود: مسئولین کارخانه کاغذ اسلام آباد غرب معتقد هستند در چند ماه آینده امکان رسیدن به ۴٠ درصد (افزایش ٢٠ درصدی) سهم بازار های داخلی را دارند کار دشواری که در توان جوانان برومند کرمانشاهی است که یکباره سهم قابل توجهی از بازار داخل کشور را  در دست بگیرند.
 
وی در خصوص صادرات کاغذ افزود: باید بازار های صادراتی را فعال کنیم و کاغذ کشورهای اطراف را تامین کنیم کاغذ یک نیاز روز است و طرفداران آن رو به افزایش است این نوع کاغذ  باتوجه به محدودیت های زیست محیطی مورد اقبال بیشتری خواهد بود. 
 
وی ادامه داد: مشکل اصلی کرمانشاه که معضلات فرهنگی و اجتماعی را در پی دارد اشتغال است، خوشبختانه در استان حوزه هایی وجود دارند که با ظرفیتشان زنجیره ارزش افزوده خود را راه اندازی و مشکل اشتغال را حل کنند. 
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه  این فناوری که جزو اولین ها است، از سوی کشور تبدیل به صنعت شده، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه اکنون محصولاتش را در داخل کشور و در بخش صادرات عرضه می کند و می تواند گامی در حل مشکلات اشتغال بردارد. 
 
وی گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری تنها راه حل مشکل معیشت و اقتصاد، رشد اقتصادی است در این راستا  هدفگذاری هایی انجام شده که تولید افزایش یابد و برای افزایش تولید هم نیازمند افزایش سرمایه گذاری و بهره وری هستیم. 
 
زارع پور تاکید کرد: موانع موجود بر سر راه تولید را از میان بر می‌داریم تا بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان و نخبگان بتوانند در بخش های مختلف باعث افزایش تولید و صادرات شوند. 
 
به گفته وی دولت سیزدهم  با تمام ظرفیت از نخبگان و جوانان حمایت می کند و جمهوری اسلامی ایران می تواند در همه حوزه ها از جمله علم و فناوری سرآمد باشد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار