کلینیک درمان سرطان پستان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در مرکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی در اهواز افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 18 February 2023

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امروزه یکی از عوامل نگران‌کننده در ارتباط با سلامتی زنان، سرطان پستان است. در اکثر کشور‌های دنیا سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است. در ایران نیز سرطان پستان ۲۱.۴ درصد کل سرطان‌های زنان را به خود اختصاص داده و شایع‌ترین بدخیمی بین زنان محسوب می‌شود.

در استان خوزستان نیز سرطان پستان در رأس سرطان‌های زنان قرار دارد و متأسفانه شیوع آن در حال افزایش است. میانگین سن ابتلا به سرطان پستان در دنیا از ۵۰ سالگی برآورد شده است، اما متاسفانه در کشور ما، سن ابتلا به سرطان پستان یک دهه زودتر، یعنی از ۴۰ سالگی رخ می‌دهد.

سرطان پستان اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، چون محدود به قسمتی از بافت پستان است به راحتی و بدون برداشتن تمام پستان قابل درمان است، اما اگر این توده‌ها درمان نشده و رشد کنند، به غدد لنفاوی زیر بغل و سپس به بقیه ارگان‌های بدن انتشار پیدا می‌کنند که در این مرحله از بیماری، درمان سرطان پستان مشکل، پر هزینه و کم نتیجه خواهد بود. بنابراین، تشخیص زودهنگام سرطان پستان می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از پیشرفت بیماری و افزایش موفقیت در درمان آن داشته باشد.

از این رو، با توجه به نبود یک مرکز جامع سرطان پستان در استان، سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با کمک و همکاری پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی کلینیک پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان کرده است.

این کلینیک که در مرکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خوزستان واقع شده است، برای ارائه خدمات به بانوان در زمینه چک‌آپ، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا تأسیس شده است.

خدمات مختلفی که در این کلینیک ارائه می‌شوند عبارتند از آموزش راه‌های پیشگیری از سرطان پستان، معاینه بالینی پستان، ماموگرافی، سونوگرافی، شیمی درمانی و جراحی.

در کلینیک سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان، ماما‌های آموزش‌دیده بانوان مراجعه‌کننده را ویزیت می‌کنند و کار معاینه بالینی پستان و آموزش به بانوان در خصوص راه‌های پیشگیری از سرطان پستان، علایم زمینه‌ساز ابتلا به سرطان پستان، علایم هشداردهنده سرطان پستان و خودآزمایی پستان را انجام می‌دهند.

در این کلینیک، از یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ماموگرافی با عنوان ماموگرافی دیجیتال دو بعدی با قابلیت ارتقا به سیستم سه بعدی از شرکت هالوژیک امریکا (SELENIA Dimensions) برای تشخیص دقیق‌تر بیماری‌های پستان بهره گرفته می‌شود.

همچنین، به منظور کاربرد روش‌های تشخیصی کامل تراز دستگاه سونوگرافی پیشرفته با پروب‌های مخصوص از برند فیلیپس مدل Affinity ۷۰ G نیز استفاده می‌شود.

در کلینیک سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان، جهت پیگیری درمان سرطان پستان، بخشی نیز به منظور شیمی درمانی بیماران در نظر گرفته شده که بیماران می‌توانند در این راستا خدمات لازم را دریافت کنند.

کلینیک سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان در نظر دارد با برنامه‌ریزی مناسب و هدایت بیماران به بخش‌های مختلف از جمله جراحی و نیز پرتودرمانی در سریعترین زمان ممکن امکان دسترسی بیماران به خدمات مختلف را فراهم کند.

متخصصان این کلینیک همواره با دیگر متخصصان حوزه‌های پاتولوژی، جراحی پلاستیک، ژنتیک، پرستاری، روانشناسی و تغذیه به منظور تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان به شیوه‌ای مطلوب‌تر در همکاری و تعامل خواهند بود.

این کلینیک که از هم‌اکنون آماده خدمات‌رسانی به بانوان استان خوزستان در زمینه پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان است، در روز یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار