رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان هرمزگان ضمن اشاره به اهميت و لزوم عملياتي شدن فاز ۳ طرح توسعه بندر شهيد رجايي، افزود: اين طرح در زمينه افزايش ظرفيت ترانزيت کشور حائز اهميت است که تحولي در افزايش زيرساخت‌هاي حمل‌ونقلي دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 10 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، علي‌اکبر حاجي‌محمدي مشاور رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور در حاشيه اين بازديد هدف از سفر خود به استان هرمزگان را بررسي مصوبات و تعهدات سفر کاروان تدبير و اميد در سال ۹۲ به اين استان عنوان کرد و افزود: از جمله اين تعهدات، اجراي بخش نخست فاز ۳ طرح توسعه بندر شهيد رجايي است.

وي ادامه داد: تأمين تجهيزات استراتژيک فاز ۲ طرح توسعه بندر شهيد رجايي در گذشته با موانعي روبرو شده بود که با لغو تحريم‌ها اميدواريم اين مشکل مرتفع شود.

به گفته مشاور رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، در زمينه خريد اين تجهيزات يک سري محدوديت‌ها و مسائل مالي نيز وجود دارد که دولت پيگير تأمين کردن آن است.

حاجي محمدي ضمن ابراز رضايت از پيشرفت فيزيکي ۲۰ درصدي بخش نخست فاز ۳ طرح توسعه بندر شهيد رجايي، خاطرنشان کرد: اين پروژه علاوه بر عوايد استاني، منافع زيادي براي اقتصاد کشور به همراه دارد، تاکنون نيز پيشرفت‌هاي خوبي داشتيم و دولت نيز در اين زمينه به تعهدات خود عمل کرده است.

صالح دريانورد، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان هرمزگان در مصاحبه‌اي مجموع تعهدات سفر سال ۹۲ رئيس‌جمهور به اين استان را ۳۱۰ ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اولويت اين مصوبات بيشتر روي تخصيص اعتبار به پروژه‌هاي موجود و نيمه‌تمام متمرکز است که در زمينه بهبود کيفيت ظرفيت‌ها و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد دستاوردهاي خوبي داشته است.

وي ضمن اشاره به اهميت و لزوم عملياتي شدن فاز ۳طرح توسعه بندر شهيد رجايي، افزود: اين طرح در زمينه افزايش ظرفيت ترانزيت کشور حائز اهميت است که تحولي در افزايش زيرساخت‌هاي حمل‌ونقلي دارد.

دريانورد همچنين ابراز اميدواري کرد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته مشکل منابع مالي و فاينانس اين طرح به طور کامل مرتفع شود.

يادآور مي‌شود، بخش نخست فاز ۳ شامل ۴۴۲ متر ساخت اسکله به عمق ۱۶ متر و لايروبي يک ميليون و ۶۵۰ هزار مترمکعب لايروبي غرب حوضچه سوم اين بندر است که عمليات اجرايي آن بهمن سال ۹۳ آغاز شد.

اين طرح با سرمايه‌گذاري ۷۰ ميليون دلاري از منابع داخلي سازمان بنادر و دريانوردي در مدت ۱۸ماه اجرايي مي‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار