سردار میرزایی در پايان احتكار و قاچاق كالا و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالي کشور عنوان كرد و اذعان داشت: پليس به صورت شبانه‌روزي و با به كارگيري تمام امكانات براي برقراري نظم و امنيت تلاش مي‌كند
کد خبر: ۱۰۸۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸ 04 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/10/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
احتکار 500 تن خوراک دام در قائم شهر
فرمانده انتظامی استان مازندران از احتکار500 تُن خوراک دام احتکاری از يک انبار در شهرستان قائم شهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر گفت: در راستاي مقابله با احتکار کالا، مأموران پليس امنیت اقتصادی شهرستان قائم شهر از وجود يک انبار احتکار خوارک دام در آن شهرستان مطلع شدند.
وي افزود: پس از شناسایی و بازرسی از این انبار، 500 تُن خوراک دام احتکار شده که ارزش آن برابر نظر کارشناسان بالغ بر 10 ميليارد ريال برآورد شد، کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه يک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.
سردار میرزایی در پايان احتكار و قاچاق كالا و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالي کشور عنوان كرد و اذعان داشت: پليس به صورت شبانه‌روزي و با به كارگيري تمام امكانات براي برقراري نظم و امنيت تلاش مي‌كند.
-----------------------
آزادسازی اراضی کشاورزی محمودآباد
جانشین انتظامی استان مازندران از آزادسازی 6 هزار و 550 متر مربع اراضی کشاورزی که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشريح اين خبر گفت: یکی از ماموریت های مهم و مستمر این فرماندهی، اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجازدر زمین های کشاورزی بدون مجوز قانونی، می باشد.
وی افزود: قلع و قمع و تخریب 17 مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در 6 هزار و 550 مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان محمودآباد که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بنا سازی و دیوار کشی احداث شده بود با حکم مقام قضائی انجام شد.
جانشین انتظامي استان مازندران با اشاره معرفی 2 متهم این پرونده به مراجع قضائی، تصریح کرد: ارزش این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ320 میلیارد ریال بوده و این تخریب با حضور دستگاه های متولی از جمله اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و با حضور مقتدرانه پلیس بدون هیچ گونه رخدادی به اتمام رسید.
سرهنگ حسینی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.#
----------------------
انهدام باند موبایل قاپ ها
رئیس پليس آگاهي استان مازندران از انهدام باند موبایل قاپ ها و کشف 25 فقره قاپ زني در معابر شهرستان های بابل و بهشهر خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع سرقت های متعدد تلفن همراه در پی برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در گلزار شهدای شهرستان بابل و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی ویژه از این پلیس به شهرستان مورد نظر اعزام شدند. 
وی با بیان اینکه ماموران با یک سری اقدامات و همکاری مردم توانستند سارقان غیربومی را شناسایی کنند، افزود: با توجه به اینکه این مراسم همزمان در شهرستان بهشهر در حال برگزاری بود و سارقان در حال سرقت بودند، ماموران توانستند در یک عملیات پلیسی یکی از سارقان را حین سرقت در تجمع مردم در مصلی شهرستان بهشهر دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در کیف همراه این سارق 10 گوشی سرقتی نیز کشف شد، اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی توانستند دو نفر دیگر از همدستان متهم که یک زن و یک مرد (زوج ) را کمتر از 3 ساعت دستگیر کنند.
وی با اشاره به دستگیری 3 نفر گوشی قاپ (2 زن و یک مرد) و توقیف یک دستگاه خودرو پژو 206 و کشف 22 دستگاه گوشی سرقتی گفت: متهمان در بازجویی های فنی پلیس تاکنون به 25 فقره سرقت موبایل در شهرستان بابل و بهشهر اعتراف کردند.
سرهنگ قیصری در پایان خاطر نشان کرد: با اعتراف صریح متهمان و تلاش کارآگاهان، 25 نفر از شاکیان شناسایی و متهمان با تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.#
------------------------
دستبند پلیس آمل بر دستان سارق داخل خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای داخل خودرو با اعتراف به 18 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 18 فقره سرقت داخل خودرو نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
------------------------
تخریب 13 فقره ساخت و ساز غیر مجاز در نور
فرمانده انتظامي شهرستان نور از تخريب 13 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در جهت حفظ منابع طبيعي و اراضي زراعی و باغات آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبرقلی پور" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي سو استفاده برخي از افراد مبني بر ساخت ساز غيرمجاز در شهرستان نور، ماموران انتظامي با هماهنگی قضائي و با حضور مسئولان اداره جهاد کشاورزي اقدام به تخريب 13فقره ساخت و ساز غیر مجاز، به مساحت تقریبی6000 هزار متر کردند.
وی ادامه داد: این ساخت و سازها شامل دیوارکشی غیر مجاز وبناهای غیر مجاز ویلایی به اجرادر آمده بود.
فرمانده انتظامي شهرستان نور تصريح كرد: پس از چندین مرحله اخطار توسط اداره جهاد کشاورزي به مالكان ساختمان هاي ساخته شده و كساني كه اقدام به ديواركشي در اراضي کشاورزی كرده بودند، آنان هيچ گونه اقدامي در خصوص توقف يا تخريب ملك خود نكرده و سرانجام با حضور مقتدرانه پليس، قلع وقمع شد.
سرهنگ قلی پور در خاتمه از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار درخصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را به سامانه 110 اطلاع دهند.
--------------------
سارق بابلی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق کابل هاي برق با 19 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق در سطح شهر بابل ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت ماموران پلیس با تلاش شبانه روزي و بکارگيري گشت هاي نامحسوس سارق را شناسايي در عملياتي غافلگيرانه سارق را دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار در ادامه، تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 19 فقره سرقت سیم و کابل هاي برق در محدوده شهر بابل اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پايان به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.#
-----------------------
سارق نوجوانی که در حین سرقت دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق نوجوان در حین سرقت سیم و کابل برق مزارع کشاورزی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم وکابل برق مزارع کشاورزی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پاسگاه انتظامی"قره طغان" این شهرستان در گشت زنی های هدفمند خود یک سارق را حین سرقت شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه به همراه مقدار40 کیلو سیم برق وکابل مخابراتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: سارق دستگیر شده تاکنون به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شد.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره نمود و بیان داشت:ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار