کد خبر: ۱۰۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 09 October 2015
 خطیب جمعه تهران گفت: بستن راه ها در رمی جمرات و برخورد سعودی ها با بازماندگان فاجعه منا، حاکی از عمدی بودن آن است و باید یک کمیته حقیقت یاب بین المللی این مساله را بررسی کند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران افزود: آنها با اهانت، هتک حرکت، ارزش انسانی را لگدمال کردند و حرمت حج و حاجی را از بین بردند.

امام جمعه این هفته تهران با اشاره به فاجعه منا گفت: آل سعود جراحتی بد بر پیکر دنیای اسلام وارد کرد و این درد به زودی التیام نمی یابد. البته در گذشته نیز آل سعود بارها چنین بی کفایتی ها از خود نشان داده است اما ابعاد این قضیه از همه آنها وسیعتر است. 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه آمار جان باختگان فاجعه منا بیش از 5 هزار نفر بود، افزود: خباثت آل سعود اجازه نداد این فاجعه و آمار رسانه ای شود. 

وی اظهار داشت: فاجعه منا هم به لحاظ کمیت و کیفیت بسیار دردناک بود، تا چه زمانی اداره حرمین شریفین و خانه خدا باید در دست یک عده که حرمت و قداست آن را نمی شناسند باشد؟ 

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: البته انگلیس و آمریکا پدر آل سعود هستند، آنها قبله اول مسلمانان را در اختیار صهیونیست ها و قبله دوم و آخر را در اختیار خواهر صهیونیست ها قرار داده اند. 

حجت الاسلام صدیقی یکی دیگر از فرضیه های فاجعه منا را این گونه بیان کرد: آل سعود ماموریت جنگ نیابتی با یمن دارد، آنها تضادی با استکبار و صهیونیست ندارند، آنها آمده اند که اسلام را بد جلوه دهند و مسلمان کشی کنند. 

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: تمرکز آل سعود بر یمن است، آنها نیروهای کارآمد خود را برای جنگ به آنجا فرستاده اند، به همین دلیل برای اداره حج آمادگی نداشتند، چرا که خانه خدا برایشان اهمیتی ندارد و موضوع مهم برای آنها حمله به مردم مظلوم یمن است. 

امام جمعه تهران اظهار داشت: ما از سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین اوباما که این جنایت آل سعود را توجیه کردند، انتظاری نداریم، از مسوولین خودمان برخورد قاطعانه و جدی برای کشف حقیقت و تشکیل کمیته حقیقت یاب داریم. 

صدیقی گفت: آل سعود به مرده ها و زنده ها جسارت کرد و پس از جنایت هم حاضر به همکاری نبود. 

وی همچنین به واکنش مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در خصوص فاجعه منا نیز اشاره کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار