فرمانده قرارگاه مدینه : شهید سلیمانی در یکی از عملیات‌ها وارد شدند و به من گفتند امام فرموده اند این جزایر باید حفظ شود و در آن لحظه سر خود را به گونی‌های سنگر‌ها می‌کوبیدو فرموند باید هر طوری شده این جزایر را حفظ کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱ 02 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و وبویراحمد، مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت و گرامیداشت سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز با حضور سردار مارانی فرمانده قرارگاه مدینه، قشر‌های مختلف مردم، مسئولین و همرزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد.فرمانده سپاه فتح در این مراسم با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزء معدود استان‌های کشور است که یک چهارم از جمعیتش که می‌توانست به جبهه اعزام شود به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند خاطر نشان کرد: این مردم مثل همه آزادی خواهان دنیا شهید سلیمانی را دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند.
وی گفت:، چون مردم این استان غیور هستند و با توجه با شجاعت حاج قاسم، عاشقانه وی را دوست دارند.
سردار خرم دل بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سلیمانی کسی است که دشمن هم از نام وی و هم از تکثیر شدن وی می‌ترسند.
وی ادامه داد: دشمن از حماقت شان است که فکر می‌کنند با شهادت حاج قاسم، وی تمام می‌شود، اما اشتباه می‌کنند و حاج قاسم مکتبی تکثیر خواهد شد.

بهترین دوران زندگی سردار سلیمانی از زبان یک همرزم
سردار مارانی با تشریح ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: در خصوص مردم داری حاج قاسم می‌توان به دلسوزی او برای مردم و خانواده شهدا اشاره کرد.
فرمانده قرارگاه مدینه در این مراسم با اشاره به اینکه به عنوان شاگرد مکتب شهید سلیمانی نمی‌توانم خودم را همرزم شهید سلیمانی معرفی کنم گفت: از شما مردم غیور این استان که این برنامه را برای یکی از نسل و هم طایفه‌ای خود برگزار کردید تشکر می‌کنم.
سردار مارانی افزود: شهید سلیمانی کسی بودکه یک عمر خود را در داخل و خارج از ایران وقف انقلاب و ارزش‌های انقلاب کرد.
وی خاطر نشان کرد: بار‌های بار سردار سلیمانی گفتند بهترین دوران من حضور در دفاع مقدس بود، هر چند در دوره محور مقاومت کار‌های بزرگی را حاج قاسم انجام دادند، اما خود را همیشه مدیون روز‌های دفاع مقدس می‌دانست.

دلیل محبوبیت سردار سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد / سردار مارانی: شما از او شنیده اید اما ما دیده ایم / از اینکه برای هم طایفه‌ای خود چنین مراسمی برگزار کردید تشکر می‌کنم / بهترین دوران زندگی سردار سلیمانی از زبان یک همرزم

سردار مارانی ابراز داشت: شهید سلیمانی دل سوز مردم بود و به بیان خود این شهید عزیز، او در زمان رژیم منحوس پهلوی وقتی در حال کار در یک رستوران بود، یک مامور دختر جوانی را آزار می‌داد که حاج قاسم برخورد کرد.
فرمانده قرارگاه مدینه خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی در زمان پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران پیوست و در اولین اعزام به جبهه آنچنان خود را نشان داد که شهید حسن باقری فرمانده ارشد به فرمانده کل سپاه پاسدارن اعلام کرد حاج قاسم را به عنوان فرمانده تیپ کرمان معرفی کنید.
سردار مارانی با تاکید بر اینکه حاج قاسم بسیار شخصیت بزرگی داشتند، شما از او شنیده اید، اما ما به چشم دیدیم ابراز داشت: شهید سلیمانی در زمان جنگ یک ماموریت سخت را پذیرفتند، شب اول که رزمندگان حرکت کرد و به دشت عباس رسیدند نزدیک به صبح بود که این عملیات لغو شد و ۳۰‌کیلومتر راه رفته بودند همین مقدار را برگشتند و فردا شب این عملیات دوباره اجرا شد و دوباره ۳۰ کیلومتر حاج قاسم و نیرو‌های وی به خط زدند و این اطاعت پذیری شهید سلیمانی از ولایت و فرماندهان خودشان را نشان می‌داد.
فرمانده قرارگاه مدینه عنوان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند حاج قاسم را طوری معرفی نکنید که وی دست نیافتنی باشد وی باید تکثیر شود.
وی افزود: شهید سلیمانی در یکی از عملیات‌ها وارد شدند و به من گفتند امام فرموده اند این جزایر باید حفظ شود و در آن لحظه سر خود را به گونی‌های سنگر‌ها می‌کوبیدو فرموند باید هر طوری شده این جزایر را حفظ کنیم.
سردار مارانی در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی حرف، ولی خود را حجت می‌دانستند خاطر نشان کرد: از تربیت شدگان مکتب حاج قاسم می‌توان به شهید زندی اشاره کرد.

دلیل محبوبیت سردار سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد / سردار مارانی: شما از او شنیده اید اما ما دیده ایم / از اینکه برای هم طایفه‌ای خود چنین مراسمی برگزار کردید تشکر می‌کنم / بهترین دوران زندگی سردار سلیمانی از زبان یک همرزم

فرمانده قرارگاه مدینه ادامه داد: شهید زندی کسی بود در عملیات والفجر هشت در سیرجان کرمان فرزندش تصادف می‌کند و فوت می‌کند و وقتی حاج قاسم این موضوع را می‌شنود به وی می‌گوید به مرخصی برو، اما شهید زندی قبول نمی‌کند و می‌گوید می‌داند که فرزندش فوت کرده اشت.
وی با تصریح بر اینکه در زمان جنگ اینطوری نبود که رزمندگان بگویند خدمتی را انجام داده ام و اضافه کار می‌خواهم بلکه در آن زمان همه از دنیای خود زده بودندگفت: حاج قاسم مرد سختی‌ها بودند، به طوری که رهبری همیشه این را بیان می‌کرد، قبل از شهادت حاج قاسم رهبری فرمودند شهید سلیمانی یک شهید زنده است.
سردار مارانی در ادامه با تشریح خصوصیت شهید سلیمانی گفت: در خصوص مردم داری حاج قاسم می‌توان به دلسوزی او برای خانواده شهدا اشاره کرد، این شهید والا مقام در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی یک فرمانده جامع بودند.
وی عنوان کرد: در به وجود آوردن جمهوری اسلامی عراق حاج قاسم نقش پر رنگی داشتند، آمریکایی‌ها برای دانش اموزان عراق نیز کتاب‌های با مفهوم غربی اماده کرده بودند، اما حاج قاسم بنای حکومت در عراق را جمهوری اسلامی عراق گذاشتند.
فرمانده پیشین قرارگاه قدس سپاه پاسداران افزود: هنر حاج قاسم این بود که در زمان داعش ۸۰ درصد سوریه تحت تسلط داعش درآمد و دیدید خیلی از مسئولین سوری به دنبال فرار بودند، اما حاج قاسم رفتند و کشور را حفظ و داعش را شکست دادند.
فرمانده قرار گاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی محور شد و نه تنها جنگ نیابتی را از آمریکایی‌ها برد بلکه یک ارتش در محور مقاومت تشکیل داد و فقط این کار‌ها از یک شخصیت بزرگ بر می‌آید.
سردار مارانی گفت: شهید سلیمانی شخصیتی برای انجام کار‌های بزرگ بودند و در دفاع مقدس در سخت‌ترین عملیات‌ها در نوک پیکان مبارزه می‌ایستاد.
فرمانده قرارگاه مدینه ادامه داد: حاج قاسم در جبهه‌های دفاع مقدس فرهنگش این بود خود همیشه در نوک پیکان حمله قرار می‌گرفتند، وی سال‌ها پیش باید در دفاع مقدس شهید می‌شدند، اما تقدیر آن بود که وی در عراق سال‌های پس از دفاع مقدس و بعد از شکست داعش به درجه رفع شهادت نائل شوند.
سردار مارانی تصریح کرد: شهید سلیمانی چند توصیه به بنده کردند و از من خواستند تا به خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آن‌های که در دفاع مقدس حضور داشتند سرکشی کنید و در مسائل روز آن‌ها را راهنمایی و برای بهبود مسائل کشور با مسئولین اجرایی همکاری کنید و در آخر بیان داشتند برای ما دعا کنید شهید شوم.
وی افزود: این شهید والا مقام به بنده گفت خداوند من را انتخاب کرد تا همراه با همرزمانم بتوانم در مقابل آمریکایی‌ها دشمن انقلاب ما در محور مقاومت بجنگم.

بیشتر بخوانید

گزارش تصویری گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در یاسوج

سردار مارانی خاطر نشان کرد: سردار حاج قاسم فرمودند‌ای سرباز آمریکایی اگر مرا شهید کنی من تو را شفاعت خواهم کرد.
فرمانده قرارگاه مدینه خاطر نشان کرد: یکی از نیرو‌های بیت رهبری فرموند وقتی رهبری از مراسم نماز شهید حاج قاسم به محل سکونت برگشتند به رهبری فرمود آقا اگر صلاح می‌دانید عبای مبارکتان را بدهید تا جنازه حاج قاسم را در ان بگذاریم داخل قبر، رهبری گفتند عبای که با آن نماز شب می‌خوانند را دادند تا با وی داخل قبر بگذارند.
سردار مارانی در پایان خاطر نشان کرد: حاج قاسم می‌گفتند من از تبار لر‌ها هستم و امیدوارم بتوانیم راه و مکتب حاج قاسم ادامه بدهیم و آمریکایی‌ها نیز گفتند که دشمن اصلی آن‌ها ایران است، یک چیز را هرگز فراموش نکنید ان هم رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای عزیز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار