کد خبر: ۱۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷ 06 March 2015
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به وجود 420 حوزه علمیه خواهران با 70 هزار طلبه در حال تحصیل اشاره کرد و گفت: سرانه تحصیلی حوزه علمیه به نسبت سرانه دانشجویان کارشناسی ، ارشد و دکتری در در مراکز اموزش عالی ناچیز و اندک است.
حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی پنجشنبه شب در نشست با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیران حوزه علمیه استان در ساری افزود :در حالیکه سرانه دانشجویان کارشناسی ، ارشد و دکتری در مراکز آموزش عالی به ترتیب شش ، 12 و 40 میلیون تومان است اما این سرانه در حوزه علمیه خواهران کمتر از یک میلیون 200هزار تومان است.

وی با بیان اینکه البته حوزه علمیه نسبت به این مقوله معترض نیست و تمامی بودجه حوزه های عملیه در مدارس هزینه می شود، ادامه داد: کمتر از هشت درصد بودجه حوزه علمیه کشور در مدیریت ستاد هزینه می شود و مابقی برای تقویت آموزش طلبه ها به مدارس تخصیص داده می شود.

وی بر لزوم ارتقا تحصیلات تکمیلی طلبه ها اشاره کرد و بیان داشت: بکارگیری طلبه ها در دستگاه های دولتی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه های عالی برای تبلیغ مقولات دینی و فرهنگی ضروری است.

وی وجود 21 حوزه علمیه خواهران استان مازندران را بزرگترین ظرفیت فرهنگی دانست و اظهار داشت: وجود دو هزار و 500 طلبه خواهر در حال تحصیل و یک هزارو 500 فارغ التحصیل در مازندران نشانه ارتقا فرهنگی جامعه زنان استان است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت حدود 47درصد زنان در جامعه کشور ، بالا رفتن آمار زنان طلبه در واقع تقویت مقولات دینی و فرهنگی در بین زنان جامعه است.

به گزارش ایرنا، ساخت حوزه علمیه خواهران در ساری با کمک یکی از خیرین از تصمیمات این نشست بوده است.

مازندران سه میلیون 150 هزار نفر جمعیت دارد که 47 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار