فرماندار شهرستان بابلسر اظهار داشت بودجه مورد نیاز برای حل معظل رودخانه از طریق اعتبار ملی قابل تامین است و خواستار پیگیری این بودجه توسط مسئولین استانی شد
کد خبر: ۱۰۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 25 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، جلسه بررسی انباشت رسوبات رودخانه بابلرود، لایروبی آن و حل مشکلات شناورهای صیادی در این رودخانه برگزار شد. 

جلسه بررسی انباشت رسوبات رودخانه بابلرود بابلسر با حضور معاون استاندار و فرماندار بابلسر + تصاویر  

بر اساس این گزارش ، با حضور دکتر علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران،مهندس قلی پور باقری فرماندار شهرستان بابلسر، دیوسالار مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری،حجت الاسلام کاظمی نیا مشاور استاندار،دکتر یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران،دکتر پرچ معاون عمرانی فرماندار،مدیران ادارات مرتبط و رییس اتحادیه کیلکا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

دکتر علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه مشکلات لایروبی رودخانه بابلرود گفت: مشکل رودخانه بابلرود یک مورد خاص و بحرانی در سطح استان مازندران است و برای رفع مشکلات آن باید برنامه تخصصی و استراتژیک محور داشته باشیم.

وی افزود رسوب گیری در رودخانه بابلرود نیازمند به تهیه طرح فنی و مشخص شدن حجم و ارتفاع لایروبی می باشد و ما از طرحی که مشکل این رودخانه را حل کند حمایت می کنیم.

مهندس قلی پور باقری فرماندار شهرستان بابلسر در این جلسه با اشاره به اینکه رودخانه بابلرود بهترین رودخانه از منظر گردشگری و اقتصادی در استان می باشد، بیان داشت انباشته شدن رسوبات در دهانه رودخانه و عدم لایروبی به موقع آن معضلی است که موجب وارد شدن خسارت جبران ناپذیری به صیادان و اقتصاد شهرستان می شود.

فرماندار شهرستان بابلسر اظهار داشت بودجه مورد نیاز برای حل معظل رودخانه از طریق اعتبار ملی قابل تامین است و خواستار پیگیری این بودجه توسط مسئولین استانی شد.

وی با شاره به اینکه فصل صید ماهی کیلکا است و نیاز به لایروبی در کمترین زمان ممکن می باشد گفت :از دستگاه لایروب بندر امیرآباد بطور موقت استفاده شود تا شناور های صیادی بتوانند وارد دریا شوند.

در این جلسه، اعضا پیرامون لایروبی رودخانه بابلرود به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و تصمیاتی در این زمینه اتخاذ شد.

ضمنا مقرر گردید تا پایان این هفته طرحی جهت لایروبی رودخانه توسط دستگاههای متولی تهیه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار