معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان به ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند و کندی ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال جبران شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 24 December 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند ماه پیش در یکی از جلسات با حضور حداکثری مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی، سید احسان عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری در خصوص آمار پایین یا صفر اشتغالزایی برخی دستگاه‌ها تذکر داد که دستگاه‌ها موظف به ثبت آمار در سامانه رصد هستند، اما به دلیل سهل انگاری عملا آمار اشتغالزایی استان مشخص نیست.
این انتقاد عسکری کاملا وارد و کارشناسی شده محسوب می‌شود، اما نکته مغفول مانده بحث ضمانت اجرایی در صورت استمرار سهل انگاری‌ها است چیزی که هنوز و پس از گذشت چند ماه از اولین تذکر و تکرار این تذکرات در جلسات مختلف باز هم شاهد تکرار هستیم و مشخص نیست که قرار است این تذکرات نهایتا تا کی ادامه پیدا کند.
نکته دیگر اینکه این شیوه مدیریت در حوزه اقتصادی بیشترین ضربه را در وهله اول به تیم اقتصادی استان پس از ان به عملکرد استاندار و در ادامه به دولت و در سطح کلانتر موجب زیر سوال رفتن نظام می‌شود.

سید احسان عسکری در جدیدترین نشست شورای اشتغال که امروز برگزار شد از ثبت نشدن آمار اشتغال برخی دستگاه‌ها در سامانه رصد همانند گذشته ناراضی بود و اظهار داشت: ثبت دقیق امار اشتغال علاوه بر تاثیر در ارزش یابی به افزایش و دریافت سهم تسهیلات در استان منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: در عمل و واقعیت میدانی اشتغال در استان ایجاد شده است، ولی به واسطه برخی مشکلات، اطلاعات در سامانه رصد ثبت نشده است و مسئولان برخی دستگاه‌های مربوطه باید سریعا این موضوع را لحاظ کنند.

عسکری تاکید کرد: تحلیل وضعیت موجود اشتغال در استان باید به صورت دقیق اعلام شود تا تصمیم گیری کارگروه اشتغال و راه کار‌های بهتر و گره گشایی از کار اشتغال مورد توجه قرار گیرد.  

معاون حوزه اقتصادی استانداری ابراز داشت: باید ظرفیت بخش‌های اقتصادی و روستا‌های مختلف و دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمت رسان را در اشتغال آفرینی شناسایی کرد و بر اساس آن و منابع موجود، همراه با امکانات روستایی یک مدل نو به اجرا در آورد.

عسکری با اشاره به فعال شدن شرکت‌های پیمانکاری و طرح‌های جهش مسکن حوزه راه و شهرسازی سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اشتغال ایجاد شده در این خصوص گفت: ضعیف‌ترین آمار ثبت اطلاعات سامانه رصد مربوط به راه و شهرسازی است این دستگاه علی‌رغم فعال شدن پروژه‌ها تنها ۱۱ درصد اشتغال را ثبت کرده است.

عسکری بیان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود اشتغال ایجاد شده، اما آمار خوبی در سامانه رصد ثبت نکرده اند که در صورت تداوم موضوع اعلام خواهند شد.

 به گفته وی، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی خوب است و آمار اشتغال دستگاه را در سامانه رصد ثبت کردند.

عسکری همچنین عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در ثبت اطلاعات مربوط به میزان تولید را قابل قبول ندانست و عنوان کرد: پیرامون ثبت اطلاعات اشتغال دستگاه‌ها و همچنین ثبت میزان تولید دستگاه‌ها در سامانه مربوطه، آموزش‌های لازم ارائه شود.

هر چند سید احسان عسکری در این نشست تلاش کرده با تفکیک و نام بردن از دستگاه هایی که ثبت اشتغالزایی در سامانه رصد را انجام می دهند و نمی دهند، نوعی از اعلام عمومی و یا تنبیه را به کار برده باشد اما شکی نیست که ضمانت اجرایی برای چنین موضوعی باید فراتر از این تفکیک بی ارزش باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار