نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس :حوزه هسته ای یکی از عرصه های تولید قدرت جمهوری اسلامی ایران است لذا غربی ها باید با احترام نسبت به مردم ایران رفتار کنند و به تعهدات هسته ای خودشان عمل کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 20 December 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی با اشاره به اهمیت رونمایی از نخستین دستگاه شتاب‌دهنده الکترواستاتیک صنعتی الکترون تحت عنوان «داینامیترون» در سازمان انرژی اتمی، گفت: بر اساس قانون و مصوبات قوه مقننه در حوزه هسته ای، دولت و سازمان انرژی اتمی در راستای توسعه فعالیت های هسته ای پیش می روند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس آمریکایی ها و غربی ها باید بدانند ایران در مسیر پیشرفت هسته ای در حوزه های شتاب دهنده ها، رادیو داروها و ارتقاء نسل های سانتریفیوژها با قدرت و اقتدار عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: حوزه هسته ای یکی از عرصه های تولید قدرت جمهوری اسلامی ایران است لذا غربی ها باید با احترام نسبت به مردم ایران رفتار کنند و به تعهدات هسته ای خودشان عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چنین شتاب دهنده هایی دارای کاربردهایی در زمینه پرتودهی مواد غذایی، پرتودهی فوم، استریل کردن تجهیزات پزشکی و غیره است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای کشورمان بر اساس مقررات بین المللی در حال رشد و توسعه است و این مهم نشان می دهد ایرانیان با تکیه بر دانش بومی می توانند بر قله های قدرت و دانش بایستند./

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار