مدیر کل آموزش و پرورش ایلام:
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دانش آموزان سفیران قانون‌مداری و نظم و امنیت در خانواده‌ها هستند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 07 October 2015

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دانش آموزان سفیران قانون‌مداری و نظم و امنیت در خانواده‌ها هستند.

به گزارش تابناک ایلام، علی بیرانوند ظهر امروز در جمع دانش آموزان  مدرسه دخترانه امام حسین (ع) شهر ایلام در مراسم قرائت پیام مهر هفته ناجا اظهار داشت: رویکرد جامعه محوری پلیس رشد آگاهی و ارتقاء فرهنگ عمومی و قانونمداری را در جامعه به دنبال داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از دانش آموزان به عنوان سفیران قانون مداری و نظم و امنیت در خانواده‌ها نام برد و گفت: اقتدار ناجا امروزه در جای جای کشور قابل لمس است و با همکاری‌های خوبی که بین پلیس و خانواده بزرگ آموزش و پرورش وجود دارد کار فرهنگ‌سازی در جامعه از سنین پایین آغاز می‌شود و جامعه در مسیر سلامت قرار می‌گیرد.

وی از دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران قانون‌مداری و نظم و امنیت در خانواده‌ها نام برد و ادامه داد: دانش‌آموزان بهتر از هر کسی این ظرفیت را دارند که به بخش‌های مختلف جامعه و از جمله حوزه نظم و امنیت کمک کنند.

این مسئول با تأکید بر تاثیر‌گذاری خانواده بزرگ آموزش و پرورش بر تحقق امنیت اجتماعی پایدار و پیشگیری از جرم اضافه کرد: امروز در کشور به هر زمینه‌ای که در توسعه مراجعه شود رگه‌هایی از آن به قشر دانش‌آموز وصل می‌شود.

بیرانوند تصریح کرد: اگر بنا باشد که در کشور قانون مداری تقویت و ارتقاء پیدا کند چاره ای نیست جز اینکه دانش‌آموزان وارد صحنه شوند.

وی مجهز شدن به سلاح علم و اخلاق را تکلیف امروز دانش آموزان دانست و از آنها خواست ، در راستای فرهنگ‌سازی بر مبنای فرهنگ اسلامی در خانواده‌ها به تکلیف خود عمل کنند.

 آموزش و پرورش نبض فرهنگ سازی در جامعه است

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام نیز در مراسم قرائت پیام مهر گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است که تحقق و حفظ آن نیازمند مشارکت احاد مردم است.

مهدی محمدکریمی به نقش ارزشمند دانش‌آموزان در فعالیت‌های پیشگیرانه اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش نبض فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه را در دست دارند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام ،ناامنی را مولود ناهنجاری‌های اجتماعی و عدم رعایت مسائل پیشگیرانه خواند و گفت: با مشارکت مردم در امر پیشگیری از جرم احساس امنیت در جامعه ارتقاء خواهد یافت.

این مسئول، با اشاره به اینکه دانش آموزان همانند سایر اقشار جامعه همواره در معرض آسیب و جرم قرار دارند، اضافه کرد: دانش آموزان با رعایت نکاتی ساده می‌توانند سهم به‌سزایی در پیشگیری از جرم نقش داشته باشند.

وی گفت: نیروی انتظامی مصمم است با برون‌سپاری اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح‌های ابتکاری و بهره‌مندی از پتانسیل عظیم مردمی امنیتی قابل قبول را برای مردم فراهم آورد.

محمدکریمی از وجود یک‌صد هزار دانش‌آموز و 12 هزار کادر آموزشی در استان به عنوان ظرفیتی عظیم در امر فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه نام برد و گفت:همانگونه که خود‌مراقبتی می‌تواند در حوزه سلامت از بیماری پیشگیری کند،خود‌کنترلی نیز می‌تواند در مقابله با آسیب‌ها و جرایم تاثیر‌گذار باشد./ج

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار